Sv: 4-åring, hur mycket träning?
Jag har en 4 åring, ett sto som jag köpte i somras. Då var hon väldigt mager och tunn. Hade gått på bete i 3 månader, men med på tok för lite mat. Jag rider henne 2-3 dagar i veckan. Max en dag i ridhus resten på stubbåker eller gammal vall. Tränar för tränare ca 2 gånger/ månad, lite varrierat hur lång tid det bli mellan. Då och då ställer jag henne en vecka när hon bara får ta det lugnt och busa med kompisarna. När jag rider rider jag dock alltid fokuserat, i form och tränar "grejer" och det blir ca 30-45 minuters ridning. Aldrig längre än så. Hon ska bli dressyrhäst och har tävlat en gång nu på hösten, som hon klarade utmärkt.
Nu är hon dessutom dräktig så det gör väl att jag tar det lite lugnare med henne. Jag tillhör den skalan som måste jobba också, och jag har ingen ridbana där jag bor så jag rider bara ute och detkan tyvärr bara bli de dagar då jag är ledig. Jag tcker inte att jag har någon annledning att skynda med henne. Jag har inget att "bevisa", hon behöver inte gå några championat osv, mer änkanske breeders längre fram.