Kul att det blir av! Jag gjorde mina i juni, med refill i augusti. Valde tatuering istället för microblade eftersom det enligt hon som gjorde det sitter lite längre. Och efter första svängen är jag glad för det, för jag tyckte att det gjorde skitont... Plus att jag nös en massa. Det är tydligen jättevanligt, det är några nerver där i området som går rakt ut i näsan. Första svängen valde vi en färg som låg nära hur jag sminkat mig, men vid refillen valde jag en varmare/brunare ton för ja, det blir rätt mycket kallare efter det läkt. (På mig åtminstone)
Skulle gärna se fler exempel på hur bryn ser ut efter ett år. Eller för dem som väljer att sluta fylla i. Finns inte mycket sådant, förutom några skräckexempel — tex en blog där artisten totalt iggat brynets naturliga form. Såklart ser det ju hemskt ut när/om man så småningom väljer att inte fortsätta. De där tydligt markerade stråna blir snabbt diffusare på mig. Men det är väl det som är kombon ”powder”, vilket stämmer överrens med hur jag brukar (brukade) sminka brynen. Kan lätt gå ut utan att fylla i dem alls nu, men sminkar jag mig i övrigt så lägger jag ett par snabba drag över brynen också.
Precis som du skrev @Fibusen, så tror jag knappast att ögonbrynslöst kommer bli trendigt. Och om så sker, så är jag gammal nog att inte falla för varje trend. Som mörkhårig föredrar jag helt klart att ha markerade bryn framför mina egna, mesiga strån.
Här är mina microbladade efter lite drygt två år, osminkade. De är ju absolut inte lika snygga som nya, och jag skulle gärna vilja fylla i dem (men det har inte legat så högt på prioriteringslistan). Men jag är fortfarande nöjd, och de är väldigt enkla att fylla i snyggt när jag sminkar mig (har inga egna alls).