3års tester 2013

Sv: 3årstest - nya fadershingstar/möjlighet till Blup (SWB)

KL

Idag visades 2 Odermus-avkommor, iaf enligt startlistan, jag vet bara att den ena, Odåga ue Irco Mena, fick dubbeldiplom. Vet inte resultatet på Flyinge Bombastic.

Jag tror det är 156 cm som är gränsen, under det drar de ner 1 poäng.

En Dalwhinnie fick också diplom enligt västra hobys Facebook!

Sv: 3års tester 2013

Jag var där. Men jobbade som personlig assistent. Så jag kunde inte se så mycket. Tyvärr missade jag ODÅGA. Det fanns en till Odermus R - avkomma, som jag hade velat se.
Men 3 hästar såg jag: Tough Enough, Hector, Nikki (E: Cartier. Henne tyckte jag bäst om).
Men hon var spänd i början. När hindren höjdes började hon slappna av och hoppa, riktigt bra.

Från de preliminära resultaten (allt ser mkt rörigare ut nu med halvpoängen :cool: )

Flyinge 12/4

e. Common Sense 8-8-6,5 7-7-9 8-7
e. Dalwhinnie 8,5-8-7,5 8-7-8 4-2 Dipl Gång
e. Faustinus 8-8-8-7-8-8 5,5-6 Dipl Gång
e. Lingh 9-8-6,5 7-7-7 6,5-6
e. Odermus R 8-8-8 8-7-8,5 8-8 Dipl Gång+Hopp
e. Odermus R 8-7-7 7-7-8,5 8-8
e. Rousseau 9-8,5-8 7-7-7,5 7,5-6,5

Och Prada SK som vann hoppningen, är det inte theJohanna här på buke som fött upp den? Grattis i så fall! :)

Jo det är det tror jag.

men vann och vann ? Det är väl inte en tävling direkt i den bemärkelsen (okej, lite ordmärkeri, men ett 3-årstest är ju liksom rent individuellt, de tävlar inte emot varandra)

Jo, men man brukar ju alltid utse vinnare för varje test? Vi brukar i alla fall dela ut extra priser till vinnarna, alltså de högst bedömda, när vi arrangerar. Det står ju även placeringar på resultatlistan.

Vilket jag tycker är märkligt och det görs inte där jag varit funktionär vad jag kan påminna mig om . Det är ju inte en tävling :p

Däremot så förstår jag att man kan ge pris till "högst bedömda sto uppfött i ..blabla, eller vad man nu vill.
Men det är ju fortfarande inte en regelrätt tävling. Men placering ? hur menar du då - att de 5 (eller valfritt antal) bästa är placerade eller mera att de är numrerade i stigande ordning på poängresultat(vilket troligtvis beror på brister i equipes system) ?

KL

Ta allt om treårstesterna i samma tråd. Och skriv inte samma sak här som i tråden om 10-orna.

Görel moderator

Vi delar ut sånt vid vår årliga prisutdelning. Vår förening har så många startande att det blir 4-5 dagar.

Tack så mycket! :D
532201_10151645698460555_1051915506_n.jpg

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151646049525555 film snutt, visserligen på fb men är som public film.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 885
Senast: athena
·
Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 178
Senast: cirkus
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 295
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar