38,1 kan de vara tempratursänkningen före valpning?

sommarvind

Trådstartare
Är osäker¨på om de är någon som är vaken så här dags men ja skall få min andra kull på min tik, vid första kullen så tempade ja henne aldrig, men har nu börjat göra det vid denna kullens tur. Hennes normaltemp är 38,3 nu på morgonen så har de vart ett väldigt mas med henne då hon slickar sig väldigt och har svårt att slappna av. Tempade henne och tempen har nu sjunkt med 2 grader. Är det detta som är den omtalade tempratursänkningen eller skall tempen sjunka betydligt mer?

Sv: 38,1 kan de vara tempratursänkningen före valpning?

Är osäker¨på om de är någon som är vaken så här dags men ja skall få min andra kull på min tik, vid första kullen så tempade ja henne aldrig, men har nu börjat göra det vid denna kullens tur. Hennes normaltemp är 38,3 nu på morgonen så har de vart ett väldigt mas med henne då hon slickar sig väldigt och har svårt att slappna av. Tempade henne och tempen har nu sjunkt med 2 grader. Är det detta som är den omtalade tempratursänkningen eller skall tempen sjunka betydligt mer?

Det är ju bara 2 tiondels grad, och en fullständigt normal temp för hund. När droppen ligger under 37 börjar det likna valpning, somliga tikar kommer ner mot 36. Innan den riktiga droppen kommer tempen att variera upp och ner.

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 345
Senast: Maddix24
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 227
Senast: Hellas
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 433
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V