U
U-Two
Hej!!
Jag har tänkt berätta nåt som hände för ett par år sen...
Jag och min sambo hade precis köpt gård, skuldsatta upp till öronen som man blir oftast blir
Några månader senare ringer en kvinan som undrar om det finns möjlighet at tfå hyra in lite hästar medans hon gör ett gårdsbyte.
Det skulle gälla 1 månad, medans hon skulle flytat och komam i ordning.
Hon ville hyra våran lösdrift och kunde betala 500kr /häst i kallhyra.
El och varmvatten skulle ingå och tillgång till stallet..
Lite fattiga som vi var så sa vi JA!
För det första så vissade det säg att det var 27 hästar!!!
Våran lösdrift är stor och det var höst så det skulle väl funka för 1 månad, det var ju bara tillfälligt.
Det vissade sig att av dessa 27 hästar så var 7 hingstar och dom var hon tvungen att ha i box, hon började bygga boxar inne i lösdriften. mm.
3 Dagar efter att hon hade flyttat in såg jag en notis i Tidningen..
Det stod ungefär..
7 grisar, 3 hästar och 30 får har beslag tagits av djursamlare, övriga 27 hästar borta!!!!!
Jag blev livrädd, och ringde till Polisen, djurskyddsnämden mm.
Föra att göra historien lite kortare, så slutade det med att kvinnan hade hästarna här i 9 MÅNADER!! Fick inte ett öre, bara hela stallet förstört, var livrädd på nätterna då dom alltid var där då, vissade sig aldrig på dagtid.
Under dom 9 månaderna var hingstarna aldrig ute ur boxarna förutom dom 3 gånger dom sparkades sig ur och lyckades tjuvbetäcka mina ston ....
Jag grät nästan varje dag jag såg på dessa hästar...
en gång så låste jag stallet bara för att se vad dom skulle göra. (vet att man inte får)
Det slutade med att dom tog kofot och bröt sig in.
Dom var kvinnan och hennes vuxna son.
En av deras hästar fick kolik, men dom ringde inte veterinären, det slutade med att hästen dog inne i stallet, medans mina tittade på..
Finns massor att berätta......
Allt tog mig väldigt hårt, kvinnan har idag totalt djurförbud, men infinner sig inte i rätten så jag skulle tro att hon har en massa djur undan gömda någonstans, det är helt missär!!!
Hur får man stopp på dessa människor???
Såna här saker pågår varje dag..
Man vet tillslut inte vad man ska säga förutom ..
FY FARAO!!!!!!!! VA ARG JAG BLIR!!!!!!
Jag har tänkt berätta nåt som hände för ett par år sen...
Jag och min sambo hade precis köpt gård, skuldsatta upp till öronen som man blir oftast blir
Några månader senare ringer en kvinan som undrar om det finns möjlighet at tfå hyra in lite hästar medans hon gör ett gårdsbyte.
Det skulle gälla 1 månad, medans hon skulle flytat och komam i ordning.
Hon ville hyra våran lösdrift och kunde betala 500kr /häst i kallhyra.
El och varmvatten skulle ingå och tillgång till stallet..
Lite fattiga som vi var så sa vi JA!
För det första så vissade det säg att det var 27 hästar!!!
Våran lösdrift är stor och det var höst så det skulle väl funka för 1 månad, det var ju bara tillfälligt.
Det vissade sig att av dessa 27 hästar så var 7 hingstar och dom var hon tvungen att ha i box, hon började bygga boxar inne i lösdriften. mm.
3 Dagar efter att hon hade flyttat in såg jag en notis i Tidningen..
Det stod ungefär..
7 grisar, 3 hästar och 30 får har beslag tagits av djursamlare, övriga 27 hästar borta!!!!!
Jag blev livrädd, och ringde till Polisen, djurskyddsnämden mm.
Föra att göra historien lite kortare, så slutade det med att kvinnan hade hästarna här i 9 MÅNADER!! Fick inte ett öre, bara hela stallet förstört, var livrädd på nätterna då dom alltid var där då, vissade sig aldrig på dagtid.
Under dom 9 månaderna var hingstarna aldrig ute ur boxarna förutom dom 3 gånger dom sparkades sig ur och lyckades tjuvbetäcka mina ston ....
Jag grät nästan varje dag jag såg på dessa hästar...
en gång så låste jag stallet bara för att se vad dom skulle göra. (vet att man inte får)
Det slutade med att dom tog kofot och bröt sig in.
Dom var kvinnan och hennes vuxna son.
En av deras hästar fick kolik, men dom ringde inte veterinären, det slutade med att hästen dog inne i stallet, medans mina tittade på..
Finns massor att berätta......
Allt tog mig väldigt hårt, kvinnan har idag totalt djurförbud, men infinner sig inte i rätten så jag skulle tro att hon har en massa djur undan gömda någonstans, det är helt missär!!!
Hur får man stopp på dessa människor???
Såna här saker pågår varje dag..
Man vet tillslut inte vad man ska säga förutom ..
FY FARAO!!!!!!!! VA ARG JAG BLIR!!!!!!