3-månaders som sover på magen...

feel

Trådstartare
Min drygt 3 månader gamla bejbis har börjat vända på sig... hon rullar över på mage hela tiden, även i sömnen. Har försökt rulla en filt, sätta kuddar brevid/inkilat under henne för att hon inte ska ta sig runt, men hon är som en liten mask och lyckas vända på sig iaf.

Vad gör man? Är livrädd att hon ska dö i psd.

Sv: 3-månaders som sover på magen...

Säger de inte att det ska vara ok när de obehindrat vänder sig själva? Jag väljer iaf att tro på det för vi har samma problem här... sonen är visserligen 5 månader imorgon men sedan någon månad tillbaka vänder han sig precis hur han vill i sängen, vill helst somna på mage och även om man vänder honom så hittar man honom garanterat på mage igen senare under natten. Efter att ha trasslat och stört honom ett tag så låter jag honom nu sova som han vill, kan inte hindra det längre. Men då har vi andningslarm!

En massa extra filtar och kuddar när de är så rörliga är väl kanske inte att rekommendera då det nog snarare utgör en extra risk, att de "begraver" ansiktet.

Tänkte inte ens på att det finns andningslarm :o

Hur funkar de man fäster i blöjan när de vänder och vrider sig? Eller är det de dyra med plattor man måste ha?

Tänkte inte ens på att det finns andningslarm :o

Hur funkar de man fäster i blöjan när de vänder och vrider sig? Eller är det de dyra med plattor man måste ha?

Vi har ett av varje... :o Ett Babysense II med plattor och så SnuzaGo som är ett blöjlarm... Men det man fäster i blöjan funkar inte så bra längre, han är för rörlig... det har larmat en gång när det vridit sig så sensorn tappat kontakten med kroppen, en annan gång hade han lyckats få det av sig helt, men det larmade inte, för han låg på det så det registrerade ju fortfarande rörelserna...

Samsover man inte är det med plattor bäst tycker jag, iaf när de börjar bli lite större och rörligare.

När barnen kan vända på sig själv sägs det att det är OK att de sover på magen, men är ni oroliga kan ni självklart köpa en andningslarm. Bättre det än att ni oroar er.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 366
Senast: Madalitso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 614
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar