3-års test

Sv: 3-års test

Vad fasen, jag skrev ju en lite teori förut om vad jag trodde...

Iallafall så *tror* jag att domarna kan ha ansett att halsen är ngt smal men välformad. Att manken är omarkerad och kort, ryggen är lite kort och att korset är sluttande. Kanske också att huvudet är lite stort.

Jag tycker dock att hästen har en snygg sida...men jag är inte domare
 
Sv: 3-års test

Ja, man har ingen aning om fotovinkeln luras eller inte.

På Strömsholm så visade fotografen en massa bilder som gjorde väldigt "gott" åt hästarna. Med ett skratt sa hon att hon knappt vågade visa dem för ägarna eftersom de som vart lite lågställda såg högställda ut osv.

Var det inte från strömsholm som skimmeln som inte såg klok ut låg på ridsports hemsida den var helt löjligt upphöjd fram, bilden på den byttes sedan till tidningsvarianten till en som såg lite mer normal ut.
Blir lite skrattretande när man väljer något så uppenbart med nivåskillnad som de hade gjort där för ingen kan väl gissa att det är ganska tydlig nivåskillnad där.

I bollerup höll de på likadant dock inte så stor skillnad, min grabb tyckte inte alls att han behövde någon sådan förhöjning att stå på (berodde inte alls på att där var en massa söta ponnyflickor som han ju inte kunde hålla koll på när han stod där :angel: ) så hon gav upp och fotade honom på plant underlag istället så att han kunde titta på de söta små flickorna samtidigt, ingen aning dock hur bilderna blev har inte sett dem.

De hade verkligen inte gjort en superplanering när de la hingstarna sist istället för först när de skulle köra ponny efter följden blev ju att hela området drällde av ponnyer tillsammans med 3 års hingstar det kändes inte alls bra att det var små ponny och barn som låg i skottlinjen om något skulle hända så att man tappade hingsten.
 
Sv: 3-års test

Det finns typ bara en gräsplätt där som de brukar använda för foto på Strömsholm och den lutar. Men jag kollade Ridsports rapportering - det fanns ingen skimmel från Srömsholm på bild.

Håller med om att det är väldig konstigt att lägga hingstarna sist och strax innan ponnyerna. De är ju helt bakvänt
 
Sv: 3-års test

kl
Var o tittade på min uppfödning i lördags, blev besviken dock, då han sprang o skrek på de andra hingstarna o sket i princip i resten:crazy: Tråkigt, men men, det är bara en dag i deras unga liv...

Dynamite TS
E. Dee Jost Van Dyke ue.Grannus

fick 887776 och 66 i hoppningen.

1g6r0h.jpg


43y3n.jpg
 
Sv: 3-års test

Har fått en så fin bild på Brinova från 3 års måste bara lägga upp den ;)

Klass 1 i båda.

 
Sv: 3-års test

Det finns typ bara en gräsplätt där som de brukar använda för foto på Strömsholm och den lutar. Men jag kollade Ridsports rapportering - det fanns ingen skimmel från Srömsholm på bild.

Håller med om att det är väldig konstigt att lägga hingstarna sist och strax innan ponnyerna. De är ju helt bakvänt

I tidningen ridsport finns hon med...



Sen är det ju inte hästens fel vilka bilder de väljer att lägga upp.
Skimmlen var för övrigt en av 22 hästar som blev tilldelad en 9a på typen. Så rent för jävlig kan hon inte ha sett ut i verkligheten Gylle :-D
 
Sv: 3-års test

Ah, det var din uppfödning. Hon har ju helt klart fastnat på min näthinna iallafall (och då ska ni veta att jag gillar INTE skimlar rent generellt)

Det var ju en av de absolut snyggaste hästarna den helgen. Helt klart så fanns där inget att gnälla om på vare sig typ eller hhb.
 
Sv: 3-års test

Så rent för jävlig kan hon inte ha sett ut i verkligheten Gylle :-D

Har jag skrivit det :confused:

Vi pratade om vad olika fotovinklar gjorde med utseendet inte ett ljud om hästarnas utseende. Den bild jag tänkte på som lades ut på ridsports hemsida såg rent ut sagt förjäklig ut pga fotovinkeln hästen fick så knepiga propositioner att det mest liknade en skämtbild vilket de uppenbarligen själv insåg också eftersom bilden byttes ut senare.
Hur får du det till att någon kommenterat hästens utseende i verkligheten ?
Ibland undrar man verkligen hur folk läser eller inte läser innan de kastar sig på tangentbordet och försöker vara spydiga..........

För övrigt var inte bilden tagen på Strömsholm utan på annan visningsplats såg jag när jag tittade i pappersvarianten precis som cirkus påpekade.
 
Senast ändrad:
Sv: 3-års test

Har jag skrivit det :confused:

Vi pratade om vad olika fotovinklar gjorde med utseendet inte ett ljud om hästarnas utseende. Den bild jag tänkte på som lades ut på ridsports hemsida såg rent ut sagt förjäklig ut pga fotovinkeln hästen fick så knepiga propositioner att det mest liknade en skämtbild vilket de uppenbarligen själv insåg också eftersom bilden byttes ut senare.
Hur får du det till att någon kommenterat hästens utseende i verkligheten ?
Ibland undrar man verkligen hur folk läser eller inte läser innan de kastar sig på tangentbordet och försöker vara spydiga..........

För övrigt var inte bilden tagen på Strömsholm utan på annan visningsplats såg jag när jag tittade i pappersvarianten precis som cirkus påpekade.

Ja nej jag menade inte att du sagt det. Beklagar om det tolkades fel. Som det stod högre upp som jag skrivit så sa jag att det var ju inte hästens fel att de fotograferat den för jävligt :-) Eftersom hästen fick en 9a o kan inte ha sett för jävlig ut i verkligheten. Hoppas denna förklaringen var lite tydligare (på mitt mummelstpråk :) )
 
Sv: 3-års test

Ah, det var din uppfödning. Hon har ju helt klart fastnat på min näthinna iallafall (och då ska ni veta att jag gillar INTE skimlar rent generellt)

Det var ju en av de absolut snyggaste hästarna den helgen. Helt klart så fanns där inget att gnälla om på vare sig typ eller hhb.

Yep, det var en av våra donnor... he he... dock har hon många gånger med sin envishet varit på väg att ge mig en hjärnblödning :-) Men nya ägaren och hon funkar jätte bra ihop :D

Men snygg är hon... Tyckte hon hade ett passande namn he he he...
 
Sv: 3-års test

Har fått en så fin bild på Brinova från 3 års måste bara lägga upp den ;)

Klass 1 i båda.


Hon är verkligen jättefin! Så kul att kunna följa både henne och Peaks fina Damino-tjej. Tycker han nedärver sig väldigt konsekvent:). Underbart att se hur glad visaren är också! Det smajlas alldeles för lite på visningar-folk är ju jämt så allvarliga:p.
 
Sv: 3-års test

Här är min kille e.Cartier ue.Chess-Electro
Han blev klass 1 i hoppning med betygen 887787



 
Sv: 3-års test

Ah, det var din uppfödning. Hon har ju helt klart fastnat på min näthinna iallafall (och då ska ni veta att jag gillar INTE skimlar rent generellt)

Det var ju en av de absolut snyggaste hästarna den helgen. Helt klart så fanns där inget att gnälla om på vare sig typ eller hhb.


Jag tackar och bockar för fina komentarer om min fina gråa tös!
Hon är verkligen vacker!
 
Kapar denna tråden lite då jag inte hittat någon annan lämplig tråd.

I reglementet inför ridprovet så står det att hästen hoppas upp från marken inne i på banan, får man använda tex en pall? Jag som har trasigt knä och inte kan hoppa upp från marken tycker att det vore synd om jag inte kan visa min egna häst pga detta.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 303
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 670
Senast: Freazer
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp