Spelar det nån rollDet enda jag undrar är om det är en bukefalist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spelar det nån rollDet enda jag undrar är om det är en bukefalist.
Med tanke på hur media väljer att fokusera på mördares intressen så väntar jag på rubriker som "förbud det farliga stallhängandet" "Mördaren läste mulle innan mordet" "Mördaren hade ridbyxor och hjälmfrisyr" "Klasskamraterna berättar -mördaren hade spö och sporrar i sitt skåp" och sen kommer Sivert Öholm att varna föräldrar i Tv för det förskräckliga med hästar. .Jag tycker det är intressant hur tidningarna ofta kallar den misstänkta eller offret etc för något.. I detta fall har det i många fall stått "den 24-åriga hästtjejen" som att ordet hästtjej var intressant information.
Jag har tidigare tänkt på att tidningarna ofta skriver tex att offret är en 25-årig småbarnspappa, en 60-årig mormor etc. då har funderat kring om meningen är att man ska tycka det är värre om man vet att personen är småbarnspappa?
Men vad hästtjej har med saken att göra i detta fall, det begriper jag inte.
Alla är vi olika och så möts på platser som denna...Med den logiken så borde det ha tramsats massor i Texaz tråd? Eller nån annan tråd där en närstående till en bukefalist har dött. Mer "close to home" på buke och borde kännas hemskare för de flesta än det här fallet.
För mig känns det helfel med tramsande i en tråd som handlar om ett mord, eller för den delen när någon dött oavsett hur.
Det var det första jag tänkte när det hänt.Det enda jag undrar är om det är en bukefalist.
Spelar det nån roll vilken choklad som är godast?Spelar det nån roll
Man kan förfasa sig över kvällstidningars rubriker och deras nyhetsrapportering i stort - men faktum är att det säljer...Jag tycker det är typiskt Aftonbladet att dra in att hon var ryttarinna i det hela, det är bara för att få fler klick på deras usla rubriker och för att folk ska förfasa sig ännu mer och bli oroliga över att "vanliga" människor också kan begå brott.
Du behöver inte ropa upp dig du är ju Fåraherdinnan
Nog för att man kan tramsa om det mesta, men i en tråd som handlar om en ung tjej som förstört sitt och andras liv iom att hon mördade en annan ung tjej?
Nja.. Det finns nog lämpligare ställen att tramsa kan jag tycka.
Med den logiken så borde det ha tramsats massor i Texaz tråd? Eller nån annan tråd där en närstående till en bukefalist har dött. Mer "close to home" på buke och borde kännas hemskare för de flesta än det här fallet.
För mig känns det helfel med tramsande i en tråd som handlar om ett mord, eller för den delen när någon dött oavsett hur.
Fast Fårherdinna låter mer romantiskt, exotiskt och uniktDoh.
Fast lite ryttarinna är jag också. Iaf för bekantskapskretsen i trakterna av Kumla.
MenVad jag minns så var det inte lika kul med skämt här när nån förlorade sin son här eller nån annan anhörig
Bedrövligt att man kan sitta här o tramsa om detta när det kanske finns nån/några här som kände de inblandade o även kanske deras föräldrar o allt runt omkring. Men det är ju så att om tillräckligt många i drevet tycker det är ok att tramsa om sånt här ja då följer även svansen med. Å är det nån här som har förlorat nån anhörig ja då säger drevet att det inte är ok att tramsa o göra nån rolig grej av det hela.Men
Tråden handlar ju inte om det...
Öh, det handlar inte om det, bara olika åsikter.Jag begriper mig inte på varför vissa ska "leda" bukefalisterna och varför man ska se upp till vissa
Jag har bara läst vad lokalpressen skrivit och informationen där är rätt knapphändig. Har förstått att kvällstidningarna har "källor med insikt" som vet mer.
Jag har inte följt rapporteringen kring det här mordet. Men ett generellt tips är att inte sluka allt som kvällstidningarnas poliskällor säger. De är inte alltid så nära förundersökningen som de påstår sig vara, därför har de inte alltid rätt.
Dessutom, om de ÄR välplacerade läcker de bara information som gynnar deras sida i förundersökningen. I de fall försvarsadvokaten samtidigt beläggs med yppandeförbud så får rapporteringen i pressen kraftig slagsida för åklagarens version.
För att inte tala om oss hästkillar. Jag tex. som har tillgång till avancerad avlyssningsutrustning, gps-spårning och ljusförstärkare samt dyker kan ju sitta i en buske nära dig och spana, eller ligga under din brygga.