24-åringa kvinnan som styckmördade....

Jag undrar varför det heter "styckmord". Styckandet av kroppen kommer ju efter mordet. Att det heter "giftmord" när man förgiftar någon förstår jag, men styckmord? Varför heter det då inte "gräva ner mord" tex. Så länge personen inte lever vid styckandet har det väl egentligen inte med mordet att göra, det är en del i att göra sig av med liket.

Som jag läst mig till hade de två kvinnorna varit i bråk tidigare. Då hade den mördade slagit mördaren. Så hammaren KAN ju ha varit för att mördaren förväntade sig våld redan när hon åkte dit, kanske inte att hon åkte dit för att mörda.
Sen åkte hon hem och hämtade sågen efter mordet, åkte tillbaka och styckade kroppen, åkte till jobbet och sen dumpade kroppen.
Varför hon injicerade alkohol i en död kropp fattar jag inte heller. Om offret var död kommer ju inte alkoholen sprida sig i kroppen. Så var offret verkligen död när mördaren åkte för att hämta såg och alkohol?

Att hon var hästmänniska är väl för att beskriva hur normal hon var. Ungefär som att man skriver om att någon är universitetslärare, farmor eller vad som helst. Man beskriver helt enkelt att det är en helt vanlig Svensson.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka