Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är mackor så gott och allt annat så hemskt?Kvarg är det som fungerar bäst, men jag väljer tyvärr ofta mackor.![]()
Haha bra fråga! Snabba kolhydrater är väl vad sockerberoendet vill haVarför är mackor så gott och allt annat så hemskt?Jag är så sjukt kräsen och har aldrig gillat kvarg, yoghurt, fil, keso och sånt på morgonen...men det är ju enkelt att ta med sig iallafall..
Jag har kommit igång med träningen och hamnat i ett himla bra flow, men oj vad jag inte kände till hur mycket vätska man uppenbarligen lagrar i musklerna! Häromdagen höll jag på att dåna när jag enligt min våg hade gått upp tre kilo efter tre dagar med bra kost och bra träning... efter en vilodag såg det normalt ut igen
Har dock beställt en ny våg nu, för jag mätte mig igår och jämförde midjemått med förra våren, och jag har alltså samma midjemått nu som när jag vägde ganska många färre kilon enligt vågen, vilket känns lite orimligt. Okej om det var ett par kilon men det är alltså rätt stor skillnad. Dessutom kan min nuvarande våg variera så mycket som 2 kg bara jag flyttar den någon decimeter, så jag köpte mig en OBH Nordica med dynamo som känns mer pålitlig än en billigare variant med batteri som kanske kan krångla.
Och det gjorde jag genom att köpa en påse påskskum (skumgodisar) och några Lindtkulor på lösvikt.Här går det alldeles för långsamt nedåt. Jag har varit sjuk igen, förkyld, och ätit massa onyttigheter. Men det ska jag ta tag i igen. Jag har köpt en ny skalare att ta med till jobbet så att jag kan knapra morötter nör suget slår till.
Du får resultat (om man nu syftar på viktnedgång) även utan träning men då blir det att dra ner ännu mer på maten. För de allra flesta så är det kosten där man mest effektivt kan justera eftersom även hård träning inte gör av med sådär jättemycket energi relativt sett.Tycker inte det händer ett förbannade dugg rent ut sagt, inte på vågen alla fall.
Men har börjat träna efter försvarsmaktens app nu och tycker den verkar riktigt bra.
Använder Lifesum och tycker den är bra, lägger även in träningen där men får liksom aldrig ihop tillräckligt med brända kcal i jämförelse med det jag äter. Hur mycket bör man satsa på att göra av med på en dag för att få resultat? Måste skaffa ett måttband också så jag kan mäta och inte bara gå efter vad vågen visar.
Träningen behövs dock för flera syften, jag är verkligen sanslöst otränad och rent av klen. Så jag måste verkligen träna upp mina muskler igen. Det och balansenDu får resultat (om man nu syftar på viktnedgång) även utan träning men då blir det att dra ner ännu mer på maten. För de allra flesta så är det kosten där man mest effektivt kan justera eftersom även hård träning inte gör av med sådär jättemycket energi relativt sett.
Absolut, träning är bra på många sätt men just för energiförbrukningen är det oftast ganska överskattat.Träningen behövs dock för flera syften, jag är verkligen sanslöst otränad och rent av klen. Så jag måste verkligen träna upp mina muskler igen. Det och balansen
Tycker inte det händer ett förbannade dugg rent ut sagt, inte på vågen alla fall.
Men har börjat träna efter försvarsmaktens app nu och tycker den verkar riktigt bra.
Använder Lifesum och tycker den är bra, lägger även in träningen där men får liksom aldrig ihop tillräckligt med brända kcal i jämförelse med det jag äter. Hur mycket bör man satsa på att göra av med på en dag för att få resultat? Måste skaffa ett måttband också så jag kan mäta och inte bara gå efter vad vågen visar.
Precis och det är lätt att underskatta vad man stoppar i sig. En kexchoklad, som är någon minuts njutning med en kopp kaffe är ungefär 300 kcal vilket det behövs 30 minuter löpning för att förbränna. Appar där man lägger in träning är säkert bra för en del, för mig funkar det inte så bra när jag provat. Det slutar alltid med "Hmm 16 steg till kylskåpet, undrar vad för gott jag kan äta för den motionen?"Träning är jättebra för hälsan och välmåendet och gör man av med ca 500 kcal mer än man äter i sig per dag ger det en stabil viktnedgång på ca 0,5 kg per vecka, fast att förbränna det där extra enbart genom att träna är väldigt svårt för de allra flesta. Man kommer inte ifrån att det oftast behövs att man reglerar intaget.