2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här veckan har vad gäller träning och matintag inte varit helt lyckad. Det blev lite mer kalorier än tänkt ett par dagar, dessutom så fick jag stå över ett par träningspass då jag haft känningar i halsen (jag har väldigt känsliga luftvägar), utslag som alltid gör mig lite sänkt och en lätt svullen, aningen stukad, fot. Plus att jag förmodligen är på väg mot en liten platå.

Veckan som kommer tillåter mig iaf i teorin att klämma in alla mina träningspass och det finns inga dagar där jag kommer att äta ute eller där det finns några firanden. Det styrketräningspasset som jag kunde genomföra i veckan kändes dock kanon (om än med lite för mycket träningsvärk dagen efter) och min joggingrunda kändes riktigt bra. Foten borde dessutom vara okej att jogga på tills på tisdag då nästa tur är inplanerad. Så jag känner mig hoppfull trots att omfånget i princip stod still och vikten bara var ned 0,3 kg (och hälften var vätska). :)

Förra veckan var bra resultatmässigt och träningsmässigt. 5 träningspass (1 löppass, 1 intervallpass, 3 styrkepass), 4 ridpass och massa promenader :) Skötte mig helt okej matmässigt också! Har ätit godis under helgen men inga extrema mängder. Jag kan inte ha förbud utan letar efter en balans istället :)

Nya tag denna veckan!

Haft en extremt dekadent helg, vilket visade sig på vågen imorse :p
Lär ju va mest vätska dock, så räknar med lägre vikt igen om ett par dagar.

Ska försöka ta tag i det där med kaloriräkning snart igen. Kör lite lightversion idag iaf... :p

Haft en extremt dekadent helg, vilket visade sig på vågen imorse :p
Lär ju va mest vätska dock, så räknar med lägre vikt igen om ett par dagar.

Ska försöka ta tag i det där med kaloriräkning snart igen. Kör lite lightversion idag iaf... :p

Har också haft en ytterst dekadent helg. Men tror det var lite välbehövligt för min del, nu känns det inte lika jobbigt att köra på igen :p

KL

Försöker dra igång träningen ordentligt, har fått ett extrajobb där jag måste vara i bra form. Träningen får gå före maten lite fast ska inte äta alltför dekadent. Lägger kanske in ett par fastedagar i veckan också då jag inte tränar.

Jag kunde ha näst största ridbrallorna med långkalsonger under, och har alltså äntligen fått kasta största paret. De var hemskt snygga när de var nya, och de har tjänat mig väl. Näst största paret, som nu är största paret, börjar dock lida av någon sorts märklig materialutmattning. Det blir alltså till att undvika frestelser och förfall, så att jag kan börja använda de nuvarande näst största och helst även de näst näst största (det är sååå himla käckt att ha mer än ett par) innan de nuvarande största också pajar. När jag kan ha de näst näst största så är jag nere på ett storlek där jag kan tänka mig att börja köpa ridbrallor igen.

Jag har haft en tuff vecka och deppätit både godis och semlor, och druckit vin. Tycker ändå det känns extremt orättvist att jag när jag vägde mig imorse var tillbaka på utgångsvikten 73 kilo :cry:
Nåja, jag har bara mig själv att skylla :banghead::meh::turd:

Dags att ta nya tag! Idag har jag följt min kaloriräkning och jag har dessutom sprungit en mil igen. Nästan tio minuter (!!!!) snabbare än före gången!! :D:banana:

Jag har haft en tuff vecka och deppätit både godis och semlor, och druckit vin. Tycker ändå det känns extremt orättvist att jag när jag vägde mig imorse var tillbaka på utgångsvikten 73 kilo :cry:
Nåja, jag har bara mig själv att skylla :banghead::meh::turd:

Dags att ta nya tag! Idag har jag följt min kaloriräkning och jag har dessutom sprungit en mil igen. Nästan tio minuter (!!!!) snabbare än före gången!! :D:banana:
Även om du vill gå ner, så är kondition väl så viktigt som bmi ur hälsosynpunkt. Löpningen är du ju super i!

Tycker att det är så himla svårt när jag är ute på jobb och blir bjuden. "Nej tack jag vill inte fika/äta lunch/middag med er, jag tar ett äpple i stället ..." Gick ner ett kilo i veckan när jag kunde styra mig själv. Men nu har jag gått upp ett halvt igen, och då går eller joggar jag typ en mil om dagen. :(

Idag t.ex så bodde jag på hotell - igen - och klarade att äta lagom med frukost för att klara förmiddagens föredrag. Sen ville de bjuda på lunch i väntan på eftermiddagens jobb och den ena åt raggmunk med fläsk och den andra fisk med olivpotatismos och skirat smör. Jag slingrade mig ifrån dagens och tog en grillad smörgås med parmaskinka, det var det nyttigaste jag kunde hitta.

Den var inte god och jag har haft ont i magen hela dagen, nu känns det som om den kommer att göra mig magsjuk ...:(

Var och shoppade lite igår och jag hade lovat äldsta dottern glass. Men det fanns ingen glass så vi köpte en varsinn kexchoklad. Insåg sen att den inte ens var särskilt god (jag som älskar kexchoklad egentligen) och jag fick ont i magen av den pga att jag troligen är känslig mot laktos... Tänk om jag hade låtit bli den istället :p

Jaja, onsdag idag, vägdag i morgon. Sprang och gick en halvtimme på löpbandet i måndags, styrketränade igår och idag ska jag springa intervaller. Rider och promenerar också men det räknar jag som vardagsmotion :)

Jag kunde ha näst största ridbrallorna med långkalsonger under, och har alltså äntligen fått kasta största paret. De var hemskt snygga när de var nya, och de har tjänat mig väl. Näst största paret, som nu är största paret, börjar dock lida av någon sorts märklig materialutmattning. Det blir alltså till att undvika frestelser och förfall, så att jag kan börja använda de nuvarande näst största och helst även de näst näst största (det är sååå himla käckt att ha mer än ett par) innan de nuvarande största också pajar. När jag kan ha de näst näst största så är jag nere på ett storlek där jag kan tänka mig att börja köpa ridbrallor igen.
Det där är ett bra mått tycker jag. :up: Häromdagen började jag använda mina nya ridbrallor, en stl mindre än de gamla. Och de trycker inte ens på magen. :D

Nästa gång funderar jag faktiskt på om jag ska köpa mig ett par riktigt snygga. Då är jag nere på stl 40.

Ingen förändring åt något håll på vikt eller mått från förra veckan. Men det är jag nöjd med! Är ju inte så mycket jag vill få bort så det sitter ju hårdare. Men ser och känner att kroppen håller på att bygga om sig och bli tajtare tack vare träningen :)

-2,5 kg på tre veckor, trots en del skörlevnad. Jag är supernöjd med mig själv. Har tränat ihop minst 350 kcal/dag, så jag håller igång mer än jag håller igen kan man säga.

BÄST AV ALLT: Igår när jag var på dressyrträning hängde INTE hullet ut över kanten på linningen på ridbyxorna. Vilket innebär att jag INTE behöver köpa nya brallor!!! :D Fem centimeter har försvunnit.

-2,5 kg på tre veckor, trots en del skörlevnad. Jag är supernöjd med mig själv. Har tränat ihop minst 350 kcal/dag, så jag håller igång mer än jag håller igen kan man säga.

BÄST AV ALLT: Igår när jag var på dressyrträning hängde INTE hullet ut över kanten på linningen på ridbyxorna. Vilket innebär att jag INTE behöver köpa nya brallor!!! :D Fem centimeter har försvunnit.
Jag tryckte på gilla medans jag läste första halvan av ditt inlägg. Sedan försökte jag göra det igen när jag läste resten. :D

Idag var första gången på länge jag var under 65kg (64,7), har legat på dryga 67 ett bra tag nu. Tyvärr är det inte efter ihärdigt motionerande och hälsosam mat, utan efter en magsjuka och sen en härlig förkylning veckan efter. Men jag tänker positivt, och försöker se det som en kickstart :p

Misstänker att jag blivit drabbad av det där RS-viruset som tydligen florerar just nu. Trodde i min enfald att det mest drabbade barn. :cautious: Jag har varit sjuk i en månad nu, halsont kommer och går men framför allt är bihålorna ständigt fyllda av slem. Slemhinnorna i näsan börjar krackelera och blöda när jag snyter mig. Blir lätt andfådd. Blir inte direkt några långpromenader just nu inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila