2009 tungt år för djurskyddet

(Ridsport)
När ansvaret för djurskyddet flyttades över från kommunerna till länsstyrelserna 2009 var tanken att djurskyddet skulle bli bättre och säkrare med lika förutsättningar överallt. Resultatet blev på många håll, bland annat i Skåne, kaotiskt.

Läs mer...

Sv: 2009 tungt år för djurskyddet

(Ridsport)
När ansvaret för djurskyddet flyttades över från kommunerna till länsstyrelserna 2009 var tanken att djurskyddet skulle bli bättre och säkrare med lika förutsättningar överallt. Resultatet blev på många håll, bland annat i Skåne, kaotiskt.

Läs mer...

Jag är inte förvånad övverhuvud taget.. Tyvär, tycker att vi är för snälla mot dom riktiga "bovarna", men till dom som inte har gjort något så jätteallvarligt dom ska skjutas (förstå mig rätt :d)

Det jag inte förstår är hur de bestämmande inte redan från början insåg att mindre personal och längre färdsträckor garanterat leder till ett sämre djurskydd... Jag menar, det är ju så jäkla logiskt att en femåring hade fattat :crazy:

Nä det fattade jag så fort de blå vann och värmde upp med att lägga ner Djurskyddsmyndigheten.

(Ridsport)

Läs mer...

Jag förstår mkt väl att djurskyddet är kaotiskt i skåne eftersom man tydligen prioriterar helt fel. Vid grisskandalen stog en djurinspektör och beklagade sig i Tv att resurserna inte räckte till att kolla grisgårdarna. Samma inspektör kunde man senare läsa om i en ridsporttidning, hade ägnat flera dagar till att kartlägga alla transporter och skrivit brev till över 200 ägare och efterfrågat kompetensbevis under avelschampionatet på Flyinge! Sannolikheten att djurskyddet skulle vara dåligt på ett avelschampionat på Flyinge var tydligen viktigare än att inspektera grisfarmer.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 529
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama