Sv: 2007

Hmm... då var inte Lina bra då...reining/kossehästen som jag försökte pracka på Erik :rofl:
Men iof är hon ingen räser... hon står helst still, kan tom bli lite vrång om man skulle komma på tanken att be henne gå framåt :smirk:

Låter som ett intressant projekt....:rofl:

Senast ändrad:

Annars ser det ju ut som det kommer hem ett gäng pleasure/HUS hästar framöver...kanske vore nåt för dig? :angel:
Mest bebisar o yngre förmågor men jag behöver HJÄLP ATT STÄLLA DOM I HALTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:
Vill du ha fläckigt eller enfärgat? Gul? Svart? Röd? Brun? Fux? Bara att välja! :D

Annars vill Emil ut i alla möjliga grenar, allt förutom boskap o reining! :rofl:

Suck...vad håller jag på med egentligen?

Annars ser det ju ut som det kommer hem ett gäng pleasure/HUS hästar framöver...kanske vore nåt för dig? :angel:
Mest bebisar o yngre förmågor men jag behöver HJÄLP ATT STÄLLA DOM I HALTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:
Vill du ha fläckigt eller enfärgat? Gul? Svart? Röd? Brun? Fux? Bara att välja! :D

Annars vill Emil ut i alla möjliga grenar, allt förutom boskap o reining! :rofl:

Bra fråga...:angel:
Men det här med amateur då??? Jag har definitivt inte i några openklasser att göra...:crazy:
Men WRAS-tävlingar går ju bra...:idea:

Har du hästar över som du vill ska tävlas, så räcker jag gärna upp en hand för att hjälpa till! :D

Har kollat och blev faktiskt lite besviken :( Tyckte förra året innehöll betydligt fler tävlingstillfällen och iår är det dessutom flera ggr som tävlingar krockar och det är synd tycker jag , t.ex Norges QH show och Tuse Ride in i juni, båda jättetrevliga och bra tävlingar men man kan ju bara åka på en...

Malin

Nej det är inte andra regler om man lånar häst.
Men nu är det viktigt att hålla redan på vad vi pratar om.
Menar vi tävla leasad häst så är det en sak. och pratar vi om att någon tränat eller tävlat annans häst så är det en annan sak.

Vad det handlar om i Amateur hänseende är att du inte får ta betalt i någon form vare sig i fixad bil, ridhuskort middagar eller pengar för att träna häst eller människa och då gäller det i all ridsport. Dvs om du är hopptränare, kusk eller "hemma pulare" och får ersättning för det, kan du inte söka amateur kort på fem år inom rasföreningarna och inom NRHA är det numera åtta år men då gäller det bara ridning inte körning.
Det är klart att du kan låna häst och ha och rida hemma, men vill du tävla så är det Open klasser som gäller och har du tävlat Open klasser på någon annans häst så är du körd som Amateur.

Tråkigt och klurigt javisst, men sant.

Monke:smirk:

När det gäller regelboken håller jag med dig det är svårt för att inte säga omöjligt att klura ut hur det hänger ihop där. Men eftersom det på två tävlingar blivit diskvalificeringar på de ekipage som leasat häst så har jag pratat med AQHA och då har man sagt att Leasing bara gäller för avel, du kan inte tävla en leasad häst i AQHA shower.

Men det är ju bara att ringa AQHA och kolla:idea:

Nej ingen ändring, det har varit så väldigt länge. Vi hade en tjej 2005 som blev diskad i Norge och vi hade under 2006 en kille som blev det i Sverige av samma anledning.

När det gäller hela amateur biten så vet jag att både quarter föreningen och reiningföreningen skall gå ut med lite klargörande information när det gäller amateurregelrna inom kort.

Monke:)

Tack för förtydligandet.
Jag kunde då inte läsa ut det i regelboken, men om du har ringt AQHA så behöver inte jag göra det!

Bra med lite klargöranden då! :bow:

Jag håller med du, snyft.
Har pratat med Norge och gjort dom uppmärksamma på detta, men dom ville ha det datumet redan förra året men avstod då. Jag tycker det är lika tråkigt men jag antar att man har sina rutiga och randiga anledningar till att vilja ha tävlingen just då.

Det är inte lätt att välja tävling alls, men vilka andra tävlingar ligger samtidigt, jo Danska Mästerskapen och September Rundown är det, också en tråkig historia. Men det kan ju fortfarande bli lite ändringar, tävlingskalendern för Europa är tajt. Har man SR på samma datum som 2006 blir det samma datum som Mallorca och väldigt nära Harvest och åt andra hållet blir det väldigt nära QEM.

Ja man får väl singla slant:crazy:
Monke:)

det skulle bli mitt första tävlings år med min 4a åring OM jag sett fram emot d..Kostat på henne proffsträning då kommer ett samtal runt jul .Vi tror hon fått fel på ögonen...och oron var sann .

väntar på 2a undersökningen om d går att fixa......::(
annars promenad häst??om hon inte blir helt blind då e d väl bara en sak som jag måste göra o inte vill ens tänka på.:cry:

Så det blir ingen egen häst o titta på o så småningom tävat i år heller som d ser ut nu.

Lite frågor inför det nya året!

Har du hunnit kolla in tävlingskalender och i så fall spikat några datum?
I så fall vill jag veta;

Vilken nivå på tävling?
Vilka klasser?
Vart och när?
Vilken klubb tävlar du för?

Själv skulle jag vilja vara med på WRU´s tävlingar i vår/sommar/höst men vet ju inte om jag har nån häst då. Pållan jag har nu är inte tävlingsbar och ska ändå tillbaka i mars/april och när min egen pålle kommer hem vet jag inte..

*tävlingssugen*
Ingen som har en häst som står och skräpar hemma i stallet som dom vill ha tävlad på lagom nivå i sommar?

Hej!
Jag har inte bestämmt alla tävlingar men det blir åtminstone Grevagården 1-3 Juni (B-tävling), Hjo Ko 26-29 Juli (A- tävling) och SM:et 10-12 Augusti.

Jag tävlar Barrel race och ska börja med pole bending detta året, eventuellt western pleasure. Jag blev SM tvåa i Barrel race förra året (2006) med min häst Dynamit. Jag tävlar för Habo Western Riders

Det låter kul, du hittar säkert en häst att låna!

Lycka till /Karin

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 319
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte om jag skulle försöka sammanfatta året som gått lite. På det "privata planet" har jag verkligen inte mycket att säga... Jag har...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka