Sv: 2007

Har du hunnit kolla in tävlingskalender och i så fall spikat några datum? Japp:bump:
I så fall vill jag veta;

Vilken nivå på tävling? Håller mig till D
Vilka klasser? Reining, western Riding, kanske nåt mer beror på hästarna
Vart och när? D tävlingar som hålls i närområdet, kanske nån tur till grevagården och High Chapparall, beror på om det blir betäckning lr inte i år.
Vilken klubb tävlar du för? Har precis bytt till West Star Göteborg:banana:

okej! Men Wille vet jag vem det är! Det var jag som fick Alf att börjar satsa på western igen med wille...:d Jag var i timrå på en träning för två år sedan och då pratade jag en hel del med alf, han nåmde då att han hade en quarter där och undrade om jag ville prova rida honom... "dum" som man är så sa ja ju såklart ja, så jag, min syrra och en kompis till mig gjorde i ordning honom och red lite... Sedan har det tagit fart för honom igen...:banana: så de ska bli skoj att du ska tävla honom också! :bump:

var han busig när ni red? första gångerna jag galloperade så sprang han bara på tvären och tokbockade..
Alf verkar tyvärr inte så intresserad längre.. han rider bara när han ska rida ut med ngn kompis.. jag kanske har sett han rida totalt 5ggr i skritt.. de senaste 10åren.. (jag har haft mina hästar installade där några år, gått på ridskolan innan jag hade häst och så bor jag nära och är runt ridhuset ganska ofta då jag har 3st pållar att motionera)
har bara sett småtjejjer rida på han som knappt klarat av han = lärt sig massor av hyss... plus att han låtsas att han inte kan..

busig? nejnej, gick fot om fot runt i ridhuset...:d jo, alf sa de att de var mest andra som red honom, men skoj för både dig och Wille att hon får komma ut mer nu :)

ja det känns jätteroligt att få rida en häst som "kan". han är ruggigt smart.. nästan för smart ibland! som första gången jag skulle hämta han i hagen.. "jag ska bara klia mig på benet" sedan sätter han huvudet mellan benen och jag en "rollback" åt andra hållet och föröker sticka iväg i galopp! då förstog jag att det var en ponny i stort format!

KL :D

D-Ctävlingar är planen, Reining, Western Riding, Pleasure, Trail och förhoppningsvis (*asg*) någon större tävling om jag kan hitta Hunter under Saddle.. >.<

Blir på Svenska Ridponnyn och halvblodet.. ^^ :bump: :bump:

Tack för alla upplysningar ! Jättebra ! :idea: :D
Tror jag börjar förstå hur det funkar ...
Men håller med Wrangler om att det vore bra med ännu mer förklaring i ämnet.
/Erik

*kl*

Men är det samma reglar ang att man inte får vara amatör på 5 år, vare sig man lånar eler leasar en häst. Eller är de andra regler om man lånar hästen?

*kl*

Ja jag vill verkligen veta vad det som står i regelboken menas.. jag kan inte få det till något annat än det jag trodde från början, men är den förste att ändra mig om jag får en förklaring! :bow:

Jag har säkert missuppfattat något men då är det väldigt många som har det! Har det blivit någon ändring i regeln sedan regelboken -07 kom ut?

Tycker detta är viktigt och vet att det är avgörande för många, så en förklaring av någon som vet bättre vore guld värd!

Jag köper inte ditt resonemang där, det går inte att förstöra en häst på 10 sekunder inte ens en halv dag eller en vecka om du inte fördärvar det fysiskt, hästen är ett av de snällaste och mest förlåtande djur som finns.:love:
Viss kan hästen må dåligt av "misshandel" eller felaktigt handhavande men oftast går det att rätta till med rätt metoder och lite tålamod:idea:

Nej men tanken med att betala för träning är väl inte att man ska sitta hemma sen ett par veckor för att "börja om" med hästen?
Han gick på den känsliga hästen för hårt, thats it.

Sedan tror jag att han säkert hjälper fler än han "skälper" (ta det inte bokstavligt hehe).
Han är ju hur duktig somhelst, man kan inte säga nåt annat!
Men fortfarande, det funkade inte på just den hästen. Den kanske var 1 av 100????

Och nej, hästen blev inte helst förstörd efteråt men den spann ju bättre innan än efter och vad jag kommer ihåg tog det väl ett tag att få den att vilja spinna ordentligt igen..

Men ja, detta är off topic så det kan ju diskuteras en annan gång..

Dum fråga egentligen, Men vart hittar man western säsongen?
Har inte hittat någon planering än så länge.

Jag har aldrig tävlat i western någonsin, men har som projektarbete att träna och starta hästen min. Ska antagligen rida något trail liknande.

jag har bara kollat på "min" klubbs hemsida och hittat vad dom ska ha. Och sedan brukar jag kolla wrcs hemsida också.

Jag tävlar ju om jag tävlar bara "smått" ;)

Större tävlingar är ju ofast återkommande varje år och då kan man väl kolla på wras efter datumen, eller har jag fel då? :o

Jag tycker Wrangler ska låna dig en riktig BarrelRace häst !! :idea: ;) :eek:
förresten: Kom på att jag aldrig sett dig tävla, eller rida överhuvudet taget så fram med en häst !!!! :) :smirk:
/E

De flesta tävlingarna finns med i wras tävlingkalender (www.wras.se) gå sedan in på tävling och sedan tävlingskalender.
Men ska du just börja så kanske en D tävling passar bra och då kan man även kolla på nära klubbars hemsidor.. I ditt fall är det väl Dalawesernriders(www.dalawestern.com) eller kanske Gota Westernriders(www.gowr.se)
/Erik

Det mesta utom kosse och fartgrenar.....fegis du vet..:angel:
Häst...någon som är lugnare än räsermärsan...:rofl:

Hmm... då var inte Lina bra då...reining/kossehästen som jag försökte pracka på Erik :rofl:
Men iof är hon ingen räser... hon står helst still, kan tom bli lite vrång om man skulle komma på tanken att be henne gå framåt :smirk:

Jag tycker Wrangler ska låna dig en riktig BarrelRace häst !! :idea: ;) :eek:
förresten: Kom på att jag aldrig sett dig tävla, eller rida överhuvudet taget så fram med en häst !!!! :) :smirk:
/E

Har jag ju redan...förutsatt att hon vänder vid tunnorna...:angel:
Tur för dig det...red kärringen förra veckan och kände mig som en smörklick på en het potatis....:angel: :o
Funderade på om folk verkligen ser rätt när de påstår att jag rider bra...:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 319
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte om jag skulle försöka sammanfatta året som gått lite. På det "privata planet" har jag verkligen inte mycket att säga... Jag har...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka