Sv: 2004:orna

lsz skrev:
Ja, jag tror också att 2005 blir en bra årgång.....väntar en Spotlite Lobellhingst.....fux med stor bläs, men det kommer väl ut ett brunt sto utan tecken

Våra båda som är i magen är ju efter bodbäckspålle...och blir någon av dem fux så spyr jag :eek: , han lämnar ju nästan bara fuxar med lockig man!!! jag vill ha en ny pålle...alltså som liknar honom. :rofl:

Jag kanske ska betäcka med Pålle då.....om man dessutom får en lockig man på köpet.....fin korsningsavel.

Foolish skrev:
håller helt med att BB är skittrevlig! gjorde min avelspraktik där i fem veckor våren -03.. inte världens roligaste år kanske, de hade virusabort, å massa andra problem, så massa fölungar dog. både innan och efter födseln.. men det har helt klart varit det ställe jag trivts bäst på!

Ah! Jag var där en sväng i mars 2003 och kikade på en fölunge efter Pine Chip - Baby Amok. :d :d Den var fin... och mamman med.. Den hade jag inte sagt nej till.. :d :d

pine nut heter hon nu!

skitfin fölunge det ju! å hon lär ju ha hjärt- och lungkapacitet som en elithäst redan, med tanke på hur baby for omkring i hagen som ett skållat troll redan från första dagen.. de sprängde staketet mellan "bäbishagen" och stora hagen det första de gjorde!

Lines skrev:
Älskar Spotlite.De är lite utmaning. ;)
Lite kul, hade en liten prattstund med en kompis härom veckan och vi var rörande överrens om att det är något fel på avkommorna efter Spotlite och Super Arnie.. :angel:
De saknar något lixom, ett par hjärnceller eller liknande, för alla är avtrubbade o korkade, med en avstängningsknapp när man behöver få kontakt :smirk:

Utmaningar är kul- det är däremot inte avtrubbade korkade djur..
pom.gif

Ja, den var verkligen jättefin. Ska bli spännande att se hur det går när den börjar starta. :love: :love: Synd att man inte var miljonär då, för då hade jag handlat. Eller det kanske var tur?! ;) :D

Humelibumlan skrev:
Lite kul, hade en liten prattstund med en kompis härom veckan och vi var rörande överrens om att det är något fel på avkommorna efter Spotlite och Super Arnie.. :angel:
De saknar något lixom, ett par hjärnceller eller liknande, för alla är avtrubbade o korkade, med en avstängningsknapp när man behöver få kontakt :smirk:

Utmaningar är kul- det är däremot inte avtrubbade korkade djur..
pom.gif

Super Arnie kan jag förstå för där finns några som verkar sakna något :angel: Det är inte helt ovanligt när Arnie Almahurst finns i stamtavlan. Vanligvis är även bromsfunktionen tidvis ur funktion... Även om de har mycket kapacitet. Spotlite kan jag inte alls förstå... Fast det kan ju komma från mödernet också :angel: Däremot kan Spotlitemärrar vara lite "högfärdiga"...

JAG skulle mycket hellre köpa en unghäst efter Super Arnie eller Spotlite Lobell än efter Tap In eller Malabar Circle Ås... ;) Det är ju tur att inte alla tycker lika. :)

lsz skrev:
Jag kanske ska betäcka med Pålle då.....om man dessutom får en lockig man på köpet.....fin korsningsavel.
Det blir nog bra...det var ju fler som påstod att han hade speed som ett varmblod när han tävlade...så så stor skillnad blir det nog inte :angel:

Lite kul, hade en liten prattstund med en kompis härom veckan och vi var rörande överrens om att det är något fel på avkommorna efter Spotlite och Super Arnie..
De saknar något lixom, ett par hjärnceller eller liknande, för alla är avtrubbade o korkade, med en avstängningsknapp när man behöver få kontakt

:rofl: Vi har bokat Super Arnie till nästa säsong och har en Spotlite i magen....... :rofl:

Vi är jättenöjda med vårt val :d .....du tycker kanske att det fattas några hjärnceller hos oss, men i så fall är vi fler som saknar något där uppe :D ...båda hingstarna brukar vara fullbokade....du är allt bra festlig med dina "ärliga" kommentarer här på buke......och jag tål att höra dem :D

:d Jag tycker du gör helrätt! :bump: (utan att veta vilket sto du har) Med Super Arnie ska man bara vara lite försiktig och inte använda märrar med för "varma" gener. Jag skulle t.ex akta mig för linjeavla på Arnie Almahurst. ;)

Arnie Almahurst är ju både Tap Ins och Super Arnies morfar .....jag säger inte mer ..... :angel:

Märrarna i fråga har lämnat trevliga föl även med hingstar som påstås lämna "idioter" så vi är inte rädda för varken Spotlite eller Super Arnie.

Spotlite- Pershing är en beprövad kombination som vi gillar.......har en med samma komb. och vill gärna ha en till :love:

Senast ändrad av en moderator:

lsz skrev:
Arnie Almahurst är ju både Tap Ins och Super Arnies morfar .....jag säger inte mer ..... :angel:

:D Tänkte inte på det...

Generellt, vem har lämnat knepigast hästar, Armbro Goal eller Super Bowl? :angel:

Senast ändrad:

indyhope skrev:
Ah! Jag var där en sväng i mars 2003 och kikade på en fölunge efter Pine Chip - Baby Amok. :d :d Den var fin... och mamman med.. Den hade jag inte sagt nej till.. :d :d

:D Baby har jag haft som konvalecent dessutom har min vackra 2-0 på henne :p

:cry: Å jag har ingen 04 ...å dessutom får jag nog bara EN 05:a...men den är redan såld.....Men NÄSTA år...DÅ......:rofl:

solros skrev:
Super Arnie kan jag förstå för där finns några som verkar sakna något :angel: Det är inte helt ovanligt när Arnie Almahurst finns i stamtavlan. Vanligvis är även bromsfunktionen tidvis ur funktion... Även om de har mycket kapacitet. Spotlite kan jag inte alls förstå... Fast det kan ju komma från mödernet också :angel: Däremot kan Spotlitemärrar vara lite "högfärdiga"...

JAG skulle mycket hellre köpa en unghäst efter Super Arnie eller Spotlite Lobell än efter Tap In eller Malabar Circle Ås... ;) Det är ju tur att inte alla tycker lika. :)
Mmmm... fast det är är inte bromsen jag har saknat, utan förståndet ;)
Kapacitet mässigt lämnar de ju bra, så på det planet är det ju inge problem..
Det är bara att när man kommer till "nytt" stall och de ställer ur en häst, kan man efter bara 2-3 minuter säga- Hm, är denna efter Super Arnie? Samma spotlite´s...
Lite Halvblod över dem... :angel: :p

När/om jag köper hästar, kollar jag mer på individ än stam... och skulle det stå 4 efter de hinstar du räknar upp så skulle jag ta den som tilltalade mig mest, vilket förmodligen och förhoppningsvis är MCÅ... eftersom de övriga 3 är ganska lika... :angel:
Taskigt föresten att ta MCÅ- han har ju inte ens fått chansen att visa vad han lämnar.. :smirk:
Däremot har ju de övriga 3 dokumenterat vad de lämnar..

lsz skrev:
:rofl: Vi har bokat Super Arnie till nästa säsong och har en Spotlite i magen....... :rofl:

Vi är jättenöjda med vårt val :d .....du tycker kanske att det fattas några hjärnceller hos oss, men i så fall är vi fler som saknar något där uppe :D ...båda hingstarna brukar vara fullbokade....du är allt bra festlig med dina "ärliga" kommentarer här på buke......och jag tål att höra dem :D
Ja, det är ju inte menat att vara taskig mot någon? :o
Det är väl tur man tycker olika... trist annars!
Som sagt, jag skulle inte vilja betäcka mina ston med någon av dessa... det finns en hel del hingstar till som inte skulle få komma till ;)

Och återigen, jag tycker inte dessa hingstar lämnar direkt knepiga hästar, snarare korkade, avstängda?

New Kid är ju efter Express Ride, och han är osedvanligt klok o förståndig :love:....där är samma komb som Super Arnie..... Super Bowl på Arnie Almahurst sto.....

Humelibumlan skrev:
Lite Halvblod över dem... :angel: :p

:rofl: så har jag aldrig tänkt. :D
Humelibumlan skrev:
Taskigt föresten att ta MCÅ- han har ju inte ens fått chansen att visa vad han lämnar.. :smirk:

Varför är det taskigt? Han kan motbevisa mig genom att slå i aveln men jag skulle bli mycket överraskad.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hur går det för er med åringarna? Hur långt har ni kommit? Våran Diesel Doris (Malabar Circle Ås-Lisa Crown) har vi lämnat på...
2
Svar
37
· Visningar
2 840
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30