Sv: 2004:orna

Spotlite/Pershing har en granne till mig(tror det är pershing mamma på han iallafall)...startar på dubbeln i morrn ( den med :D ) Noble Touch heter han och är en osedvanlig vacker o trevlig grabb...dock har han varit halsop 2 ggr och har en helbror som är galen :angel: :D

Humelibumlan skrev:
Finns alltid undantag ;) :angel:

Men express ride är väl inte känd för att lämna skarpa avkommor....mer för att lämna skeva( min är dock inte skev) knepigt vad som slår igenom...det fanns ett reportage om just dessa 2 hingstar om vad dom nedärvde till avkommorna och det var 2 helt olika typer av hästar........

martha skrev:
Men express ride är väl inte känd för att lämna skarpa avkommor....mer för att lämna skeva( min är dock inte skev) knepigt vad som slår igenom...det fanns ett reportage om just dessa 2 hingstar om vad dom nedärvde till avkommorna och det var 2 helt olika typer av hästar........
Jag tror inte jag träffat så många efter honom? :confused: Iallafall har de inte utmärkt sig på något särskillt sätt..

Humelibumlan skrev:
Varför skulle du bli överraskad? *ren nyfikenhet*

Jag tycker att MCÅ är en fin häst med en fantastisk speed. Men jag har inte sett den tuffhet och hårdhet som är oftast finns hos de avelshingstar som lyckas. För mig verkar det som att han är beroende av att få loppet. Magkänslan säger NEJ... framtiden får utvisa om jag har rätt eller fel.

Som sagt, jag skulle inte vilja betäcka mina ston med någon av dessa... det finns en hel del hingstar till som inte skulle få komma till

Vi väljer också noggrant och med omsorg......finns många hingstar som även vi tackar nej till ska du veta.

Att Spotlite och Arnie hästar skulle vara korkade och avstängda är då rakt inte min uppfattning.

Låt mig gissa att vi åtminstone är överrens om att Smasher lämnar trevliga hästar , eller ????.............om inte börjar jag undra :smirk:

Smasher lämnar underbara avkommor i psyket...som små bordecollies....:D, lättlärda och samarbetsvilliga., lyhörda och trevliga...MEN, han lämnar även alldeles för många hals o framknähästar för att jag ska våga betäcka med honom, har haft alltför många efter honom och det är alltid samma problem med dom...

Sant, men när det gäller psyket, menade jag.....där kan väl inte ens Humelibumlan säga emot.....den lilla rackar´n :D

// Suzanne

ps. har en Smasherhäst med sköra knän och opererad hals så visst har du rätt ds

Senast ändrad av en moderator:

:rofl: det där med spotlite och super arnie kan jag bara instämma i...
Har två super arnie hästar på jobbet och det är faktiskt lite halvblod över dom, lite tråkiga och, ja korkade... :D (nu blir nog Petra ledsen när jag klankar ner på hennes vinnarhäst... :angel: )
Sen åkte ju min spotlite-passhäst i torsdags, hon var... speciell... :crazy: en äkta liten märr med humör och åsikter, men fin om man lirkade med henne... och när hon sov... :rofl:

Men Humlan,du har fått allt om bakfoten.Det finns hästar,så finns det Flygmaskiner med jetmotorer dvs. Super Arnie.
Men det behövs en pilot för att kunna hantera en flygmaskin :cool: .

Ja ja, tydligen kan korkade avstängda hästar vinna lopp i alla fall. ;)

Jag skulle inte kunna säga att någon hingst lämnar korkade och avstängda avkommor. Om en häst "stänger av" brukar det bero på annat än arv. (jag vet att det inte var du som skrev avstängda.....)

På vilket sätt har avkommorna varit "korkade" :confused:

Senast ändrad av en moderator:

solros skrev:
Jag tycker att MCÅ är en fin häst med en fantastisk speed. Men jag har inte sett den tuffhet och hårdhet som är oftast finns hos de avelshingstar som lyckas. För mig verkar det som att han är beroende av att få loppet. Magkänslan säger NEJ... framtiden får utvisa om jag har rätt eller fel.
Kan jag hålla med dig i... satt o läste även hans "annons" där det typ står att han är en fighter?
Eh? Jaha, jag har precis som du upplevt att han ska smyga och se ha sin otroliga speed... Vilken sällan hjälper han då kusken somnat :smirk:

Hursomhelst, fick vi erbjudande att betäcka Lisa med han trots att han var full... och den stammen är helt rätt på mi märr :d och det som kom ut är jag iallafall hemskt nöjd med! :love:
Men bara för att hon blir en stjärna behöver ju inte alla bli det :angel:

Lines skrev:
Men Humlan,du har fått allt om bakfoten.Det finns hästar,så finns det Flygmaskiner med jetmotorer dvs. Super Arnie.
Men det behövs en pilot för att kunna hantera en flygmaskin :cool: .
Du menar en kamakazie pilot då eftersom hästen är för korkad för att lära sig och komma ihåg kommandona höger/vänster/stanna? :angel: ;)

lsz skrev:
Ja ja, tydligen kan korkade avstängda hästar vinna lopp i alla fall. ;)

Jag skulle inte kunna säga att någon hingst lämnar korkade och avstängda avkommor. Om en häst "stänger av" brukar det bero på annat än arv. (jag vet att det inte var du som skrev avstängda.....)

På vilket sätt har avkommorna varit "korkade" :confused:
Jag vet inte omn korkad är rätt ord heller... Det är ju inge Gum Bullar :p ;)
Men de är lite "avtrubbade" på något sätt... jätte svårt att förklara...
Det är inga elaka hästar, bara opersonliga, ointresserade, opåverkbara? :crazy:
Och just det där- de sätter fram "Upptaget skylten" och är då helt enkelt inte längre hemma? det lyser, men ingen är hemma.. Hallå?? :smirk:

Nu är jag fullt medveten om att minst alla här minsann har en som inte alls... men det är så jag upplevt dem, däremot skulle jag ju inte slå händerna för öronen och springa skrikande iväg om någon erbjöd mig en avkomma till rätt pris!? För som sagt, de springer ju... ;) och lite kan man ju ha överseende med :D

Lines skrev:
Konstigt,jag har träffat på kanske ett 20tal S.A.Och ingen har varit som du beskriver.
Det är väl ungefär som jag... kanske är nå i vattnet här ikring? ;)
beror kankse lite på "hur" man träffar dem?

Humelibumlan skrev:
Jag har haft en bunt som passisar o en annan bunt som patienter... :angel: ;)

Men vad det händer när mitt modem vägrar...

Men jag måste ändå konstatera att min... :o

..."stressade problemhäst" absolut inte upplevs på detta sätt. Hade jag sett den här tråden hade jag väl aldrig gett mig på honom? :angel:

Typisk travhäst som aldrig stänger av och aldrig surar ihop för att han inte fattar vad jag menar. Och med en aktion som gör en.. :love: :love: :love: Däremot har han protesterat när kroppen sagt ifrån med det köper jag, vad kan man uppnå på 2 månader? Spännande att se om han genomgår personligthetsförändring när det är dags för start?

/// ghost

Liknande trådar

Trav Hur går det för er med åringarna? Hur långt har ni kommit? Våran Diesel Doris (Malabar Circle Ås-Lisa Crown) har vi lämnat på...
2
Svar
37
· Visningar
2 840
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka