Låter som vansinnigt mycket pengar, med tanke på att reglerna gäller alla klubbar i Sthlms distrikt. De måste ju få in (i kontexten) enorma summor på det sättet. Lägg därtill de 10 kr i admin. avgift som vi tävlande betalar på alla starter.
Ja, jag förstår absolut att distriktskansliet, dito TK och DUS behöver pengarna, men med tanke på summan som blev bara för eran ändå relativt "småskaliga" tävling, vad blir det då inte för summor om någon av distriktets större klubbar har en större lokal/regional tävling med många starter, liksom?
DUS borde ju åtminstone delvis vara finansierat av LOK-stödet tycker man. Den årliga tävlingsträffen med tillhörande fika/enklare mat borde inte heller skena iväg såpass och distriktskansliets reguljära verksamhet borde också ha åtminstone delvis finansiering på annat håll.
Att distriktet måste ta ut en mindre avgift av arrangörerna, som finansierar typ priserna till DM och allsvenskorna samt fikat på TK-träffen, det köper jag absolut. Men bara rent krasst överslagsräknat borde ju med dessa avgifter, bli nästan x100 så mycket pengar, under ett år, bara i Sthlms distrik. Jag begriper mig faktiskt inte på den ekvationen....