Det beror nog mycket på vad som räknas som pw, och som sagt var vilket underlag man har, vilka skor man har, hur van kroppen är vid belastning osv. Du får såklart jättegärna testa hur det går för dig med dina stegmål när du jobbar, och du får såklart gärna uppdatera här, men var medveten om att det som är rimligt för dig kanske inte alls är någon universell sanning om vad som är rimligt för alla.
Kan tex nämna att jag tidigare gav mig på att jogga regelbundet, när jag inte hade ett aktivt jobb på samma sätt som nu. Jag tog på mig de bästa skor jag hade och gav mig ut på 2km långa rundor några gånger i veckan. Vips fick jag ont i benen (alltså själva skelettet, inte träningsvärk) av överansträngning. För att det skulle vara hållbart för mig fick jag börja med ca 100 meter i lugnt joggingtempo varannan dag i kanske en dryg vecka, sedan 200 meter, sedan kunde jag öka till 500 meter och sakta men säkert bygga upp kroppen. Då var jag ändå van vid att gå mycket och vara allmänt aktiv. Att tex en "soffpotatis" skulle må bra i längden av att plötsligt börja med 2 timmar pw dagligen tvivlar jag starkt på.