2 katter och en kanin?

B

Busig

Jag har två katter men harblivit sugen på att skaffa kanin igen. Mina katter är innekatter och det skulle kaninen med få vara. Innekanin alltså.
Men till mitt (mer min sambos) huvudbry.
Kan man ha kanin och katt lösa i samma lägenhet utan att katten "går till anfall"? Tanken är ju inte att kaninen skall vara lös annat än när vi är hemma och har ordentlig uppsikt över allt som sker.

Jag har ju haft katt och kanin innan samtidigt men jag var rätt liten vid det laget plus att katten är väldigt egen av sig och gosar gärna med andra djur, och ute/innekatt dessutom. Så mitt minne sviker mig något.
Plus att man somm barn kan uppfatta situationen olika.

Mina katter jag har nu är ganska ovana vid andra djur (dock vana vid hamstrar men bara med galler emellan såklart ;) )

Vad har ni för erfarenheter av just kanin och katter ihop?
Går det ihop alls? Funkar det dunderbra? Vad är ni av för åsikt.

Min sambo har fått för sig att om vi skaffar kanin så kommer katterna att hugga den direkt. Jag är inte alls så säker. Vår ene katt oskar är ganska harig av sig och den äldsta katten Ester är som dom flesta andra katter.

Vad tror ni?

//En som är ruskigt sugen på kanin!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2 katter och en kanin?

hehe hemma i mitt rum är det tvätt om:

frågan är om man kan ha kaninen i samma rum som kaninen:rofl:

nee men när min kanin va liten så blev hon klösen, sen det har hon jagat ut katterna till dörren på rummet:D

min första kanin kunde jag ha lös med katterna.
har ett kort där ena katten är i kaninburen och äter gräs medans kaninen sitter utanför hahaha. och ett annat där katterna sitter och äter ur sina matskålar och så ställde vi kaninmatskålen brevid, så dom sitter brevid varandra :love:

nu har jag en innekanin (och massa andra ute...) och honom kan jag INTE ha med katterna.
en av katterna (har fyra) har tagit harungar, så jag är livrädd för att hon ska göra något. hon har försökt att hoppa på en kanin när jag var ute i koppel med honom också, så jag litar inte ett dugg på henne. :/

Jag kan ha mina katter ihop med kaninerna, men katterna är uppvuxna med smådjur! Sen tycker kaninerna det är jättekul at jaga katterna, mina katter brukar även ligga inne i kaninernas bur! Dem bor i stallet nu nämligen!
Men däremot grannens katt jagar kaninerna, och det är inte bra! Dem är ju ganska känsliga! Han ser dem som ett byte!

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: Asko
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Övr. Katt Vi har en honkatt, ca 3 år, steriliserad. Hon har förut varit yngsta katten och väldigt bra kompis med den äldre hankatten samt funkat...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: maria_b
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 480
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar