goamarie

Trådstartare
1: Jag läste i en foderbok för några år sen och undrar om det jag läste då stämmer nu:
havre- och kornkross, stämmer det att efter nån vecka så är näringsvärdet mkt lågt om man jämför med hel havre?

2: Turbo: hittade inte det på granngården. finns det fortfarande eller under ett annat nam,n. var nån som sa att hennes häst blev piggare av det fodret. min häst är int känd för att vara pigg :p

Mvh Marie

Sv: 2 frågor

jo jag trodde ju d. i boken stod det en vecka, sen var näringen i princip slut. går det så fort?
verkar som att det är baar jag som hört talats om detta i stallet.. därför började jag misstänka attd et var en myt.... :confused:

Ingen myt...helt slut lär d inte vara efter en vecka men ändå inte prisvärt!
Ska man fodra me havrekross är det ultimata att kunna krossa själv på gården..
elle handla varje/varannan vecka av nån bonde i närheten som krossar efter beställning...

om det är Krafft sortimente du är inne på vad gäller Turbon så har jag för mig att den har bytt till att heta Sport.

Och näringsvärdet skunker på både korn och havre kross. Det går fortare för havrekrossen än för kornkrossen.. Man bör utfodra med säcken man köpt inom 2 veckors period lärde jag mig då jag jobbade i foderbutik.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 534
Senast: Irival
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 671
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö hej, har läst massa trådar, och får massa bra svar, men har ändå några frågor Jag vet hur man räknar ut foderstaten o har analys på...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: noble art
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka