bettysmatte
Trådstartare
Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frysta är en mycket bra idé! Jag lyckas kladda ner hela köket om jag ska använda färska granatäpplen.Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.
Men stör man sig inte på att sånt är kvar trots hyfsat med pillande och plockande, så hade jag köpt 2.
Om man av ett lock och sedan skär i åsarna och bryter isär ska det gå bra att få loss kärnorna utan att det blir en massa kladd.Frysta är en mycket bra idé! Jag lyckas kladda ner hela köket om jag ska använda färska granatäpplen.
Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.
Men stör man sig inte på att sånt är kvar trots hyfsat med pillande och plockande, så hade jag köpt 2.
Tina? Menar du att du fryser hela granatäpplen? Dom frysta körnorna som finns i paket tinar ju i salladen på 1 min.Hur gör ni för att tina granatäpple så det går att använda färskt i sallad? För mig så blir de exploderade dvs yttre hinnan har gått sönder och det blir mer eller mindre en hård kärna och saft…
Ja precis om jag köper frysta kärnor så blir de alldeles förstörda. Jag kan acceptera dem i en varm maträtt men inte i en sallad. Tänkte att jag tinade dem fel eftersom flera här hade dem i just sallad?Tina? Menar du att du fryser hela granatäpplen? Dom frysta körnorna som finns i paket tinar ju i salladen på 1 min.
Men du lägger ju i dom i salladen frysta. Eller?Ja precis om jag köper frysta kärnor så blir de alldeles förstörda. Jag kan acceptera dem i en varm maträtt men inte i en sallad. Tänkte att jag tinade dem fel eftersom flera här hade dem i just sallad?
Nej jag gör inte det, men även om jag gjort det hinner de ju tina under tiden och blir då alldeles mosiga ändåMen du lägger ju i dom i salladen frysta. Eller?
Konstigt nog -eller inte- så vet jag hur man delar granatäpplenDet blir typ inget pill alls om du delar dom rätt
Jag tycker inte det är så pillrigt. Men framför allt tycker jag inte de frysta är lika goda. Det är liksom mer kärna än frukt/fruktjuice än i de färska. Så jag pillrar hellre.Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.