2-åring hanhund som inte är ett dugg intresserad av löptikar

sommarvind

Trådstartare
Det handlar om en långhårig schäferhane som är 2 år gammal. I familjen finns ytterligare en schäferhane samt 2 shäfertikar. Vi förbryllas av att han inte är ett dugg intresserad utav tikarna när dom är i löp.

Någon som vart med om liknande? Finns de någon orsak?

Sv: 2-åring hanhund som inte är ett dugg intresserad av löptikar

Den andre hanen kanske har 1:a plats när det gäller tikarna och då gör han inget anspråk på dem.

Håller med ovan + att det finns hundar som inte har alla hästarna hemma när det gäller könsdriften. Ganska stort problem i vissa raser faktiskt, men just din ras har jag ingen koll på. Men på individnivå lär det ju kunna hända hur eller hur.

Den andre hanen kanske har 1:a plats när det gäller tikarna och då gör han inget anspråk på dem.

Det var också min första tanke när jag läste detta. Sen kan din 2-åring (jag vet ju inte hur nära 2 år han är) vara sent utvecklad, som många andra schäferhanar.

Kan vara så, han kan oxå ha lärt sig av den äldre hanen att inte bry sig annat än precis under höglöp, o ändå inte visa något av anledningen du skriver.

Den kanske är homosexuell, kan inte hundar vara det? :grin:

Hade en Springerspaniel hane förut som var precis så! Vi bodde granne med en dam som hade 4 golden tikar, han gick aldrig dit, rymde aldrig.. Han var väl inte intresserad av tjejer ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 292
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 880
Senast: Jamtland
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 521
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross