18års gräns vid konsert.

Lion

Trådstartare
Hej,

jag undrar om någon här vet ifall det är lag att man måste informera sin kund om det är en 18års gräns för inträde till en konsert?

Om det inte är det så känns det som lurenderi... :(

Har jag svårt att tänka mig. Många spelningar är ju på krogar och liknande så för hade jag räknat med att det är 18 år.

I see... För denna konsert var på ett ställe som ingen av oss hade varit på tidigare och så visade det sig att det var 18års gräns efter lång restid och köande.

Känns ytterst trist iallafall, tack för ditt svar! :)

Hej,

jag undrar om någon här vet ifall det är lag att man måste informera sin kund om det är en 18års gräns för inträde till en konsert?

Om det inte är det så känns det som lurenderi... :(
Vad menar du med informera kunden?
Det brukar väl stå när man köper biljett är min uppfattning.

Okej. Däremot bör det ha stått var konserten skulle vara och isf kunde reglerna för just den lokalen ha kontrollerats.
Oavsett så anser jag att det är upp till besökaren att kontrollera reglerna.
Jo precis, och det är den kontrollen som inte genomfördes. Var nog att man förväntar sig att sådant ska stå när man köper biljetten eller under information, men man lär sig av sina misstag.

Jag kan inte se det som något annat än att det är ens egna ansvar att kolla upp omständigheter kring en spelning just eftersom många är på krogar med åldersgräns. För mig och mina kompisar var det självklart att kolla upp sådant när vi var under 20. Men jag förstår att det beror på hur van man är med att gå på spelningar. Vi gick på minst en i veckan i den åldern.

Sorgligt att du förlorat pengar och känner dig lurad, jag förstår att du känner dig ledsen och blåst. Men om du är under 18 borde någon vuxen tänkt på det och hjälpt dig att kolla upp stället ordentligt så att du inte skulle ha hamnat i den här situationen.

Jag kan inte se det som något annat än att det är ens egna ansvar att kolla upp omständigheter kring en spelning just eftersom många är på krogar med åldersgräns. För mig och mina kompisar var det självklart att kolla upp sådant när vi var under 20. Men jag förstår att det beror på hur van man är med att gå på spelningar. Vi gick på minst en i veckan i den åldern.

Sorgligt att du förlorat pengar och känner dig lurad, jag förstår att du känner dig ledsen och blåst. Men om du är under 18 borde någon vuxen tänkt på det och hjälpt dig att kolla upp stället ordentligt så att du inte skulle ha hamnat i den här situationen.
Ja precis, så är det... Det var min bror som skulle dit (vilket jag inte nämnt tidigare så det är mitt fel) men förstår vad du menar. :) Jag tycker det är väldigt synd om honom då han verkligen har sett fram emot att se detta bandet och vi alla misslyckades med det hela.

Här är stället iallafall:
http://nobelberget.se/
och här är evenemanget:
http://www.tickster.com/sv/events/u...4-08/jedi-mind-tricks-with-7l-and-esoteric-us

Det som står på hemsidan är att det är strikt 18-års gräns vid klubbkvällar. En konsert borde inte räknas som en klubbkväll eller har jag fel där? Jag tycker åtminstone att du borde kontakta arrangörerna och förklara situationen för att se om du kan få pengarna tillbaka.

Ja precis, så är det... Det var min bror som skulle dit (vilket jag inte nämnt tidigare så det är mitt fel) men förstår vad du menar. :) Jag tycker det är väldigt synd om honom då han verkligen har sett fram emot att se detta bandet och vi alla misslyckades med det hela.

Här är stället iallafall:
http://nobelberget.se/
och här är evenemanget:
http://www.tickster.com/sv/events/u...4-08/jedi-mind-tricks-with-7l-and-esoteric-us

Det ser ut som en rockklubb så i min värld är det självklart att de säljer slkohol och har åldersgräns.
Kollar man undet information på biljettsidan finns en länk till stället, och de skriver på sin hemsids att de har åldersgräns. All information finns där, om man tittar ordentligt.

Det som står på hemsidan är att det är strikt 18-års gräns vid klubbkvällar. En konsert borde inte räknas som en klubbkväll eller har jag fel där? Jag tycker åtminstone att du borde kontakta arrangörerna och förklara situationen för att se om du kan få pengarna tillbaka.
Okej, ja. Det är värt ett försök iallafall. :)
Det ser ut som en rockklubb så i min värld är det självklart att de säljer slkohol och har åldersgräns.
Kollar man undet information på biljettsidan finns en länk till stället, och de skriver på sin hemsids att de har åldersgräns. All information finns där, om man tittar ordentligt.
Ja exakt. Ingen av oss kollade upp den informationen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Derivata
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 558
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama