145cm på D-Ponny !?

P

Praqua

Alltså jag vet att det låter dummt men min häst är 15år och maxad D-Ponny. Han har hoppat säkert 135 massa gånger men Vågar jag sätta upp ett hinder på 145 och hoppa det eller är han för gammal ??:confused:

Sv: 145cm på D-Ponny !?

men varför ska du göra det? Vad får du ut av det? Ser ingen poäng alls med höjdhoppning.

Fysiskt sett är han inte för gammal, men frågan är ju vad du får ut av det? Jag skriver inte detta på ett dömande sett, jag har hoppat högt med mina hästar också, men då har det funnits ett syfte bakom det hela. Finns det och det är rättfärdigat så kör på. Men hoppa inte på max av ponnyns förmåga, då knäcker du den bara. Kolla av med din tränare vad han/hon tycker.

Om du ska hoppa så högt (vilket även gäller 135!!!) så ska det vara för tränare, och om den anser att du kan/ska/behöver hoppa så högt så lägger nog denne upp hindret på den relevanta höjden.

Tack för alla svar och jag tror INTE att jag kommer att hoppa 145cm!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 564
Senast: Ceta
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024