Charlottee
Trådstartare
VAR propagerar jag för fetma???
Underhull på en mkt ung häst som även påverkar muskulaturen är inte bra.
Jag vet att du o C. försvarar era ibland tunna unghästar med att det bara är bra. Nu visar inte C. bilden från i våras som jag reagerade på o även din o därför är ni på mig o ser rött.
Varför är det bara bete som kan få hästen fin? När den själv får äta så mkt som den behöver???
Det kan leda till Kompensation växande som M. Rundgren skriver i sin studie.
Då hinner inte rörelseapparaten med o du får rörelsestörningar som förvisso kan gå tillbaka.
Jag tycker bara att det är konstigt att ni som är unga lever kvar i det gamla.
Att man blir livrädd om stoet en gång har väl kraftig mjölk o sen bildar sin uppfattning efter det känns konstigt. Alla reviderar sina kunskaper med jämna mellanrum i livet. Så och jag.
Jag är väl alldeles för rak o osmidig i min kritik, men jag vill bara väl.
Jag är inte en som står i tittar på när andra gör konstigheter o flinar bakom ryggen o nästan hoppas att det ska gå åt pipan.
Ni kan strunta fullkomligt i vad jag skriver, men tydligen biter det.
varför drar du in mig igen? Tänkte hålla mig utanför denna gång men nu känner jag mig tvungen att kommentera.
Min har varit tunn av och till ja men huvudsaken måste väl ändå vara att man försöker göra något åt det under tiden? Och NEJ hon har aldrig varit mager som du i tidigare debatter hävdat. Har fått medhåll från veterinärer, hovslagare och diverse annat hästfolk under hela hennes uppväxt, att hon är ok. Aldrig har någon andats ordet mager. Bara du.
Angående bilden från i våras, Du pratade om vassa bogblad och därav mager bla, hur många 1-2 åringar blivande stora har inte spetsiga bogblad? Speciellt som hon har ärvt sina stora bogblad av sin mor i detta fall. Dom fyller ut i samband med att dom breddar sig, skulle hon vara vuxet rund över bogen så tidigt skulle jag vara orolig.
Du hävdar att du talar om för folk av välmening, må så vara att det är din grundtanke, men den spårar oftast ur till påhopp.
Vi tycker olika.
Bilden från i våras, april -14
Ingen vacker växtfas DET kan jag däremot instämma om och tycker dessutom att dom flesta hästar blir påverkade negativt av fällningsperioder denna tidpunkt. Men i övrigt ser jag en normal växande unghäst?
...när jag ändå är igång så...en bild från jan -14 och inget gräs så långt ögat når. En annan vinkel och en schysst växtfas gör mkt för ögat.
Nu tycker Hollie att vi ska lämna ämnet
Senast ändrad: