Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
herrejösses.
fölet ser ju jättestort ut.
Hur fick det plats o hur kom det ut
@tabac vad kul! Hur stor är hon nu?
KL.
Hollie fick gå med ut på en liten promenad igår, med sadel på, passade på att testa lilla bron hos oss... hon traskade bara lugnt efter mig och hundarna och undrade nog mest varför matte tyckte det var så himla speciellt?
Efteråt hoppade jag upp och skrittade ngr meter sedan av igen. Hon är så himla cool!
Som jag sagt förut, jag rider nog in henne på det här sättet i skogen under hösten, sedan blir det lite ridbana till våren efter vintervilan och innan treårs.
Kul att hon är så duktig!@Mettan Nu har jag bara suttit upp 2 ggr, första gången i skogen med sällskap och andra gången nu satt jag upp på ridbanan efter skogspromenaden faktiskt ( just för att vi inte hade något hästsällskap denna gång utan bara fotgängare ) men ingen longering lr dylikt. Vi har alltid någon som håller och leder. Nu klev jag upp via en pall (vilket är att föredra på en unghäst) men första gången var vi ju som sagt i skogen... men nu är ju detta en häst som är van vid att jag klänger samt inga tendenser till sadeltvång osv och verkar uppenbarligen lita på mig till 110% det syns i blicken...
Haft lite olika upplägg på unghästarna tidigare, eftersom alla är individer, vad som passar en kanske är helt fel för en annan. Även om målet är detsamma
Men vad tråkigt med hovbölder! Dom kan vara envisa håller tummen! Inga nya bilder på din fina flicka?
Bild från uppsittningen på ridbanan, om ett par veckor testar vi igen.
Samma här, jag vill att longering och tömkörning ska sitta bra först, och det gör det inte ännu. Faktum är att vi inte ens har börjat med tömkörningen .... Men det kommer. Och jag brukar tänka att araberna är lite sena i sin utveckling, så det gör inget om det drar ut på tiden.
Är vansinnigt förkyld, så får se om jag orkar, men hade tänkt longera lite i paddocken idag och introducera trav- sakta av- stanna.
Samma här, jag vill att longering och tömkörning ska sitta bra först, och det gör det inte ännu. Faktum är att vi inte ens har börjat med tömkörningen .... Men det kommer. Och jag brukar tänka att araberna är lite sena i sin utveckling, så det gör inget om det drar ut på tiden.
Är vansinnigt förkyld, så får se om jag orkar, men hade tänkt longera lite i paddocken idag och introducera trav- sakta av- stanna.