12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Ja, det blev ngt fel när jag försökte länka från facebook:o. Vad Hollie är läcker nu! Riktigt maffig överlinje och vacker hals:d Jag ska be min systerdotter besöka oss med sin kamera såsmåningom. Det blir ju så läckra bilder med en riktig kamera.

Gott nytt år på er alla!

Ja det gör verkligen skillnad med en systemkamera.. hoppas på lite fina bilder från er nästa år då ;)

Tack angående Hollan.. det har verkligen hänt saker med den där halsen nu, jättelik sin mor!

Gott Nytt År Alla och snaaaaaaaaaaaart räknas våra som TVÅÅRINGAR! :D

Thelma Välkommen!!! :) jättesöt pojke!

Ja gud ja, gott nytt år och grattis till alla 2åringar! :D Toppen kul detta året kommer bli <3

Ska jag vara ärlig var min Cash lugnast i stallet i princip. 09.an var mest stressad utåt och 11.an som är en väldigt introvert såg döende ut i ögonen men stod helt lugnt som förväntat. Väldigt glada över att få komma ut var dem alla, men Cash var den ända som lugnt trippade bakom mig utan några som helst bekymmer i världen :D Stolt!

yep nu kallas dom för tvååringar... häftigt!

Jag kvällsfodrade nyår och då var det lugnt i stallet o utanför, men imorse fick jag se att Hollie hade sprutat ner hela boxen med bajs, så hon verkar varit skrämd stackarn :( om hon inte haft magbesvär pga annan orsak just den natten....
Hon mådde iaf bra idag och verkade som vanligt.

Visar den här nya bilden här också, ligger ute på dressyr. Jag hittade inte mätstickan men återkommer när jag gör det :D

1525286_10151881373671344_2092387030_n.jpg

Jättefin är hon!!
Min hade också sprutlackerat boxen under natten men idag var det bra igen. Vårt stall ligger ganska nära samhället så det har nog smällt rejält där.

tack! Man får passa på att ta en bild när dom ser skapliga ut :D

ajdå en till :( så jobbigt med dessa smällare, har en hund som är livrädd.

tack :)

Idag visade Hollie att hon är sin mors dotter när valacken i boxen brevid gången försökte lukta damen i häcken! nej sedär går gränsen :devil:

glad att jag inte stod där just då.... :nailbiting:

Storm fick ett bad på nyårsafton, eftersom att hon skulle bo inne på natten. :)

Inte uppskattat, men hon var dränkt i lera. Sissådär ett lager på minst 1 cm. :eek:

56756756756_by_erehsidne-d70hl2t.jpg

e564564646_by_erehsidne-d70hkvk.jpg

65756757567567_by_erehsidne-d70hkz9.jpg

Haha ston och deras humör ;) Jag är glad som fäst mig vid valacker ibland, men gud vad snygg hon är! Syns verkligen på bilden i gången att hon rundat till sig. :) Cash har inget "bajsvett" som jag så vackert kallar det, så det låg en hög vid dörren, två i höet och resten där bak där det ska ligga, men han har nog mest stått och sovit sen för han hade bannemig inte trampat ut en ända hög. Lugna puckar alltså ;) Men sedan är ju alla inne i flocken samtidigt och de äldre är ju lugna så det hjälper nog till mkt :)

God fortsättning på det nya året alla! Tänk - Nu är dem 2-åringar! :D

*kl*

Hos oss var det lugnt över Nyår, inga förskräckta hästar. Idag fick Prinsen springa lös lite i rundpaddocken och det var skooooj enligt honom, bock-race och galopp, samt rulla sig 3 gånger i sanden när det regnade = smutsig! :banghead:;)

Bilder från idag:

2rnais7.jpg

331dtm9.jpg

Belizario "Prinsen" f.20/4 2012 e.Warsteiner ue.Le Mans xx :love:

Ibland blir jag så trött på mig själv, håller på att vela fram och tillbaka över vilken av mina hästar jag ska behålla. Prinsen kan bli en trevlig ridhäst men kan ej gå i avel och Cajsa kan ev.bli för liten för mig men kan gå i avel, bägge 2 har väldigt bra psyke även om Cajsa visar lite mer "sto-humör".

Kan inte stå med 3 hästar inackorderade :( Några idér?.

Senast ändrad:

Hon är e.Claudius RP 176 (Constantin - Casio) ue.Le Mans xx ;)

Vad svårt!, marknaden verkar över lag död också. :(
Om ni vet någon som kan vara intresserad av Cajsa eller Prinsen; så ta det via PM :)

:D ja och dessutom rödhåriga ston! :devil:

skönt att nyårsnatten var lugn för cash!

IronWill vad bra att hon fick på inne den natten, hade nog gjort så med Hollie också om hon varit kvar på lösdriften.

söta lurviga Storm... jag saknar ert fina duschrum!

Nougat vad ska ni göra med mammahäst då? är hon ridbar eller gå mer i avel?

Jag stod inför det valet förra året, valde att låna ut mammahäst till avel, och behålla båda småttingar tillsvidare. Hollie har ju ett avelsvärde för mig och Zolero visste vi ju inte hur det skulle sluta med, men ville gärna följa båda för att se vad det blev av dom.

Mamma häst kan lånas ut som sällsksp.och lättare ridhäst, hon blir 22 år så tänkte att hon skulle få en bra pensionär tillvaro :)

*kl*

Idag tänkte jag släppa Prinsen i rundpaddocken idag också. Återkommer med bilder i em./kväll ;)

KL

Jag har alltid tänkt att det är en överdrift att unghästarna kan gå från fula ankungar till svanar, och tillbaka till fula ankungar igen inom loppet av 2 dagar, men nu får jag nog inse att så är det... Har tyckt att min är rätt fin senaste tiden och har tänkt hala fram kameran, men när jag tittade igår var han bara ful ;) :P väntar nog med kameran lite till ;)

Hur tätt kan växtperioderna komma egentligen? Han drog iväg rejält efter kastreringen i höst och blev högre i bak än fram, han som annars varit väldigt jämn eller snarare högre i manken än bakdelen. Det lugnade sedan ner sig framåt december och han var istället högre i manken igen, men nu är han bakhög IGEN. Det känns som att en ny spurt har dragit igång eller? Eller så kanske det är samma som aldrig slutade ;)

Nja, hon gillar inte direkt att bada. :rofl:

Charlottee, Ja jag tänkte att det var bäst att hon fick stå inne. Badet var däremot var helt värdelöst att jag gjorde.
Hon var ännu lerigare idag... Så jag struntade helt i leran och tränsade och så gick vi ut på promenad!

Hon ser väldigt liten ut men hon springer med någon som är 195 cm lång också. :p

l8765_by_erehsidne-d70su83.jpg

78978979_by_erehsidne-d70supu.jpg

s88877777_by_erehsidne-d70suve.jpg

9666666666666667_by_erehsidne-d70suyy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka