12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Jag håller med du! Jag tycker Hollie är ruskigt snygg nu faktiskt, får ta och använda kameran lite jag med snart x) Har så mycket annat för mig så har inte riktigt blivit av mer än sist.. Får påminna mig själv oftare :')

Lillprinsessan busar i ridhuset

56425_1387961055.jpg

58000_1387961060.jpg

85989_1387961063.jpg

68544_1387961067.jpg

12967_1387961070.jpg

56645_1387961074.jpg

tack snälla! hon glimtar till då och då kamelen :D

Mattiz å tack så kul att höra :love:

aliah hon är verkligen en liten prinsessa! och så härligt med ridhus!
Hollie har bara varit i ridhus en gång under sitt liv (fölvisningen)

Jaa, jag är så glad att ridhuset äntligen är klart.. blev klart för två veckor sen.. Så skönt att man kan träna inomhus nu när alla vägar är endera ishala eller så ännu mera ishala :)

AWWWW my god. Min pålle har varit fantastisk idag!

Har varit väldigt dåligt väder idag och så kände jag mig sentimental så tog in fjuttis och ställde honom i boxen så han fick äta hö och tänkte därmed öva på att ha täcke på honom.

Han var lite tveksam, men visade tydligt att han litade på mig så det var bara att slänga på och sätta fast, no worries! Han såg jätte nöjd ut och njöt i fulla längder av mat och pyssel. Passade på att borsta benen medan han torkade. Hur härligt som helst.

Sedan gick vi ut i paddocken och tränade på vår löslongering och han är smart som vanligt, detta var 3.dje passet sedan jag började igen och idag i galoppen förstod han innebörden av vad jag ville. OCH HAN BLEV SÅ STOLT! Hahaha xD man kunde riktigt se det på honom, för sen när jag bad om det i traven så trampade han under sig som bara den, flaggade som aldrig förr och krökte nacken och stilade runt. Han sa bokstavligen; JAHA nu fattar jag! Titta vad SNYGG jag är! Såååå himla söt <3 Underbar dag!

Kommer lite bilder sen från stallet :)

OCH vad fin Maiden är! Lite hög bak, men jag gillar hennes uttryck och jätte söta huvud :')

Roligt när det funkar så bra:) Ser fram emot bilder sen!

Ser ut som att många har kommit i en trevligare växtfas nu, så är det även med Silhouette. Hon har fått vila helt en månad och smälta tömkörningen. Idag var vi ute på vår första promenad efter vilan. Hon var cool som vanligt och kom ihåg hur man ska uppföra sig:)
Sambon var snäll och tog ett par kort, tyvärr ingen exteriörbild, vilket hade varit kul att visa, då även hon för tillfället ser ganska trevlig ut.:d

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd....20/1484227_10201480302273590_1879670961_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....320/1526302_10201480293033359_110669821_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net...20/1489137_10201480298473495_1602319085_n.jpg

Delvis kl

Men så vuxna de börjar bli! Superfina allihopa :love:

Alert har hunnit bli 15 månader gammal och ikväll hade vi bettpremiär! Jag satte en klick honung på bettet och höll det framför honom och slurp sa det så hade han sugit in hela bettet. Upprepade två gånger, han var såå duktig!
Bettpremiär

I övrigt börjar han runda på sig ordentligt och jag anar en liten hingstnacke som börjar ta form. 138 fram och 142 bak. :)

*kl*

Oj, nu var det jättelängesen jag skrev här! Har läst ikapp nu och det är verkligen kul att se bilder på allas 12: or, de har verkligen utvecklats!

Jag var ju på utställning med Musse i november och det var väl både positivt och negativt. Tyvärr var han i en ganska grov växtfas och domaren tyckte bla att han var av svag hingstkaraktär vilket enbart resulterade i 34 poäng men jag är ändå extremt nöjd med honom då han var supercool hela tiden, både på utställningsplatsen, i ridhuset och i transporten. När vi skulle köra hem tyckte han vi var för sega med att plocka ihop grejerna och gick in själv i transporten :P
Kan dock konstatera att det här med utställning nog inte är något för oss då jag inte tycker att hästar ska bete sig så som i princip samtliga som var där betedde sig, och de som var "värst" (skrikiga, springiga utan hänsyn till den som ledde) fick högst poäng :confused: Om det är det som är hingstkaraktär och ska premieras är jag glad glad att min har svag sådan. Lite tråkigt dock att man hellre ser att hästen är showig (i flera fall var detta egentligen bara=stressad) än att hästen har ett bra temperament. Nåja, min unghingst hade lika gärna kunnat visas av Alfred 7 år som var med som av mig och det tycker jag är ett bra betyg. :)

Till vardags hittar vi på saker ungefär varannan dag, ca 10-20 min per gång och varierar mellan lättare longering (lära sig kommandon, gå några varv i skritt+trav åt båda hållen), tömkörning med träns (vi ska börja med draglinor och släpa i veckan), promenader och trickträning. Han är som vanligt supercool och positiv till allt, höjdpunkten på dagen verkar enligt honom vara när när jag kommer till lösdriften för då vet han att vi ska hitta på något. :)

Vi är även några vänner som allihop har 12: or av blandade raser och kön så vi har börjat ha unghästträff en gång i månaden där vi kör lite trail vid hand, tömkörning mm. Så småningom ska vi även ha lite lättare löshoppning med dom små.

Från utställningen
2013-11-02143605_zps1e642ccb.jpg

Tränar lite trail
red_zps33799e4b.jpg

Julkort med barnet som också är dryga 1,5 år nu. För bilderna lät vi dom leka fritt på en äng med några väldigt sugna hästdamer i andra änden som sprang och skrek på Musse men han ville hellre vara med oss :love:
Tomtebilder6_zpsacca8640.jpg

Han mäter förresten 145 över manken nu och 146,5 över rumpan ;)

Högbak, men förövrigt börjar han se bättre ut i mina ögon :)
DSC_0119_zps69ffd24c.jpg

Matpaus mellan de korta träningspassen ;)
DSC_0114_zpsbdbf4b4d.jpg

Första gången med svettäcke på! :D
DSC_0110_zps63a6296a.jpg

Bästa vädret, även om det regnat idag. Bilden är någon vecka gammal :)
DSC_0098_zps2aa74fbc.jpg

Hej och hå!

Nu är jag tillbaka igen i denna tråden, håller mest till i 13: ornas tråd, men iaf. Prinsen mår bara bra och har vuxit en hel del på höjden och breddat sig en del, han har gått upp bra i vikt nu sedan installningen i sept. :)

Lika trevlig att hantera och pyssla med, gick en liten promenad idag, för snart 1 mån.sedan släppte vi honom lös i en paddock och det var skoooj enligt honom ;)

Tanken är han ska säljas då vi behåller systern istället.

Lite filmer från lös-släppningen ;)

http://youtu.be/qppsdQ2ZwKM

http://youtu.be/u-XJ7AzdlFY

http://youtu.be/-NJvBGa5k2U

Senast ändrad:

åh vad roligt att träffa massa andra med unghästar i samma ålder och "träna". Det är tyvärr ganska fattigt med unghästar här i närheten... :(

*kl*
Gloria hade riktiga vårkänslor idag när solen lyste och var vindstilla (päronträdet har för övrigt fått knoppar och gräset börjar bli grönt O_o )

Här får ni några bilder från dagens hagbus
skarmavbild_2013-12-29_kl_220625_52c093e6e087c30b268222ce.png

skarmavbild_2013-12-29_kl_220642_52c093faddf2b376532c3fdf.png

skarmavbild_2013-12-29_kl_220910_52c094872a6b22a4c9c86ecb.png

skarmavbild_2013-12-29_kl_220943_52c095da88e59d4af8344832.png

skarmavbild_2013-12-29_kl_220951_52c095fa88e59d92267b5a82.png

synd med så små bilder, jag hade gärna vilja se hur din fina ser ut nu! du får återkomma med sidobild ;)

delvis kl.
håller annars med, det har verkligen hänt saker med våra småttingar!! Jättekul att se allas bilder!

Inser att det var urlängesedan jag skrev här. Men lilla Macha växer på sig och är nu 136 cm fram och 139 cm bak. Jag tippar på att hon landar strax under 150 cm men de växer ju länge den här rasen, tills de är runt sju år gamla.

Annars är hon mest lurvig och skitig för dagen men hon fortsätter att imponera med sitt kloka sätt och sin samarbetsvilja, Hon kommer springades emot en när man kommer ut i hagen. Vi har börjat lite markarbete. Jag skickar henne mellan tunnor, över småhinder, genom dörrar etc. Hon har haft sele och jag har börjat lära henne att gå före i rep och grimma, kommer introducera tömkörning framöver. Bett får vänta, hon har rejäla vargtänder och dessa skall bort nästa höst. Hon kommer inte att börja ridas in förrän tidigast sommaren 2015 och då på bosal eller repgrimma så det är ingen panik med bett.

Nån form av uppställning.
img_4791.jpg

Den skitigaste sidan.
img_4783.jpg

Blääää
img_4799.jpg

img_4808.jpg

Lerig och otålig. :) Här syns också den ljusgula "extramanen" bestående av päls som hon odlat på vänster sida.
dsc_0138.jpg

Hejsan
Får min unge herre vara med här trots att jag köpt honom och inte fött upp? Jag känner att jag behöver hålla mig ajour med vad som händer med jämnåriga hästar. :)
1497447_10151932143288300_1147504117_n.jpg

synd med så små bilder, jag hade gärna vilja se hur din fina ser ut nu! du får återkomma med sidobild ;)

delvis kl.
håller annars med, det har verkligen hänt saker med våra småttingar!! Jättekul att se allas bilder!

Ja, det blev ngt fel när jag försökte länka från facebook:o. Vad Hollie är läcker nu! Riktigt maffig överlinje och vacker hals:d Jag ska be min systerdotter besöka oss med sin kamera såsmåningom. Det blir ju så läckra bilder med en riktig kamera.

Gott nytt år på er alla!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka