Sv: 12rna del 4
Jag kan ju passa på att rapportera lite, för här har det hänt lite grejer.
Jag har bara en tolva kvar hos mig, lilla Trassel med pepparkornsögonen har fått åka till fodervärd, och förhoppningsvis vill hon köpa honom till sommaren. Jag har känt att vi inte klickar, och den känslan har jag iofs haft ifrån start men försökt intalat mig att jag är löjlig. Ponnyn var absolut aldrig några bekymmer, han var snarare både den söta, fina, och den med potential. Men det spelar ju inte någon roll, om man inte klickar. Så iväg till fodevärd for han, och han ska kastreras där efter jul någon gång, blir nog bra tror jag!
Här hemma har vi haft isgata i snart en månad, och Trubbel har bara gått i hagen med polare, och haft det gött (där har det tack och lov varit isfritt, om än hårt och knöligt emellanåt) men igår regnade det som övergick till snö = snön fastnade i isen, och woila! Vi har inte ishalka längre. Så idag, för första gången på en månad, har Trubbel fått vara utanför hagen (dom kommer ju in i stallet utan att behöva gå på gårdplanen) och han var nöjd! Lite otålig till en början, kröp lite i skinnet på honom, men efter bara en bit så lugnade sig, och han är så himla lyhörd, otroligt kul!
Så så är det här hemma.