12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

vaddå ful??? din tjej är väl lika söt som vanligt! ;)

Jag längtar tills jag kan kalla Hollie för tvååring, känns mer rimligt med tanke på hennes storlek :o
Tiden bara springer iväg och jag riktigt längtar till att få påbörja inridningen av fröken nästa höst.

fuxan har fått sin julklapp lite tidigare, ett lilarosa (!) regntäcke att använda vid busväder! Vi har våra vinterhagar på öppen yta, så ja jag tycker att ett täcke kan vara på sin plats även hos en tunnpälsad 1½åring vid dom värsta dagarna.

Blondie blev en barbiehäst :D
1502048_10151842270201344_1404094531_n.jpg

Gud vad ljus hon blivit i manen! :O

Idag sa min herre tydligt till mig att han ville göra mer och jobba mer annars bits jag.. Han har aldrig naffsat så här tidigare, blev mycket förvånad. Visserligen nuddade det aldrig skinnet, men hade gjort ont om jag inte haft mjukisbyxor på mig för det var de han fick tag i x) Men han vet mkt väl att han inte får så han drog sig undan lika snabbt... Han tog även min mössa idag... blubb, han får allt hållas lite ;) Blir väl en promenad imorgon om han har tur. HAHA

Nämen så fiiin! Nu ser man verkligen blondiekalufsen också. :love:

Alert är typ finare än någonsin. Jätterund och jämn i kroppen, börjar skymta lite nacke. Men framförallt så blank? Vart är vintermammuten?
(dålig stallbild som vanligt men man ser pälsen iaf)

20131212002156-2.65.239.98.jpg

Dock har han blivit lite förkyld. Inte snorig men däremot lite hosta. Hatar vädret, idag var det 20 grader varmare än för fyra dagar sen, och jättefuktigt. Snacka om väderomslag!? Alert har sen några veckor fått ha ofodrat regntäcke bara vid nederbörd men nu åkte 100-gramspyjamasen på dygnet runt tills han är helt frisk igen så han håller sig varm och torr. Pigg och alert (haha) är han iallafall och ingen feber. :)

visserligen hjälper ljuset till på bilden, men hon är verkligen en Blondie nu hihi

han ser verkligen blank o fin ut!! han kanske kör på sommarkappan året runt :D

trist med förkylningen men det ger sig nog snart!
Alltså detta väderomslag... vi i söder hade sol och typ 10+ idag O_o

supercassie tack visst passade färgen henne ändå? :p

trist med krassliga bebbar, men unghästar åker ju ofta på skiten, barnsjukdomar som på dagis... alla ska igenom det :wtf:

Fenestra Liten bild, vi vill ser mer och större bilder på fina killen!

Mattiz ja hon blir bara ljusare o ljusare... men jag tror detta är en unghästgrej och övergångsfas. Tråkigt för det passar donnan :p

... kollade igenom lite gamla bilder inatt (vid sidan av jobb) och kan inte låta bli att visa den här!

sockersöt fölmule :D

1476201_10151844812961344_1315311835_n.jpg

Så fiiin i sitt täcke! :D Vart har du köpt det i sådan fin färg?
Själv är jag för snål för att köpa täcke till växande unghäst, han får låna ponnyns gamla, lite halvtrasiga. Men med hagkompisar som sliter och drar och undrar varför han ser så konstig ut så är det nog inte lönt med nytt täcke än även om det kliar i fingrarna... vi har också ganska öppet hos oss, och pga hans patella så vill jag inte att han står och spänner till. Han har jättefjantig liten päls och är fortfarande lite tunn sen kastreringen så han har faktiskt frusit ibland av regnet... :)

Lägger in en fölmule-bild också. Diggar skägget :)
9715_452403558140992_1670747900_n_zpse9630762.jpg
[/URL][/IMG]

Jag får ju inga nya bilder då jag slarvat bort kameran.

MEN han blir nog en liten biff om man utgår ifrån dessa bilder :D

CSC_1411.JPG

CSC_1426.JPG

598902_4579585809420_1528966837_n.jpg

Jag har iallfall bestämt att han ska få bo kvar tillsvidare:love:

Tycker otroligt mycket om honom och han känns som att han skulle kunna passa mig perfekt som ridhäst. Sen är han lite intåad och parallellförskjuten så jag vill se hur det artar sig. Inget som jag tror kommer påverka honom nämnvärt dock, finns de som ser betydligt värre ut och tävlar för fullt.

Nu är det ju så att det väntas fler föl så jag kanske kommer få sälja honom ändå sen men just nu - idag så finns ingen annons ute på honom.

Men han har varit hela familjens lilla goding sen han föddes

*favorit i repris*

399085_3916130223445_781575825_n.jpg

Senast ändrad:

Här har du en till som längtar och väntar på att få påbörja inridning.. Fin hon är i sitt nya täcke förresten :)

tussedulle sååå söt :love: alltså fölungar!

hehe ett amigotäcke, jag shoppade via Strömbergsgård...

Ja har man grabb så väntar man gärna med fina nya täcken.. dom vill ju så gärna smaka på allt o alla :D men stona brukar klara sina täcken bättre så jag räknar med att Hollie ska kunna använda det här en bra tid framöver! Lite stort så det finns utrymme för att växa.

Men oftast får hon gå naken, dock skönt att ha ett vid busväder.

Aliah OT men gillar verkligen ditt alias som heter som min hund, fast hon stavas aliya ;)

Ja det ska verkligen bli kul att läsa i denna tråd när det blir dags för våra småttingar! Tror flera kommer uppdatera då också, lite roligare när det händer något.

Fenestra asch du får sätta koppel på kameran nästa gång ;)

Han ser verkligen ut som en liten goding på fölbilderna :love: charmknutte!
Kul att du kanske behåller honom!

Jag måste dock erkänna att vi varit väldigt duktiga på att skriva i tråden hittills i alla fall ;) Kanske fler på buke som har 12. än 11.? För vi är ju uppe i lika många delar i båda trådar :)

Jag längtar som en tok jag med till inridningen! Tränade med Cash idag och vi behöver verkligen jobba på löslongeringen känner jag x) Jag började ju träna förra året med lång och låg form, nu ska den också bli långlåg och rund ;) haha det är kämpigt eftersom jag lärt in honom lågt, men på något sätt har han fått med att mulen är den punkt som ska vara längst fram också så han sträcker lixom ner huvudet med mulen så långt framför sig som möjligt ser det ut som xD Så blev mkt idag men han verkade verkligen redo för ett ordentligt pass och han var en riktig kämpe och ville inte alls sluta när jag började bjuda in till bus istället :) men det är kul så ska fortsätta på den där rundheten också så ska jag filma sen så ni får se mitt lilla frö :)))

Jag kan erkänna att jag också känner ett stort sug efter att han ska bli inriden.
Han är så otroligt okomplicerad och dessutom är han lite mindre i storlek så det känns som det blir lagom fallhöjd för en gammal tant som mig:D

När tänker ni börja åka iväg och löshoppa? Lillprinsessan har skuttat lite småhinder nån enstaka gång, speciellt när vi är ute i skogen så brukar jag passa på att traska över lite stockar och träd. En gång har hon fått äran att visa storebror Pirayan 3 år hur man ska avverka hinder på ridplanen.

Om_lillprinsessan_sjalv_far_bestamma_sitt_framtida_yrke_sa_tror_jag_vi_kan_gissa_vad_hon_vill.jpg

1006336_10201611538713351_1736714030_n.jpg

Vi har också gått över lite stockar i skogen och bommar på marken på banan. Han har även hoppat vattentunnan i hagen en gång på eget bevåg! ;)
Jag har tänkt löshoppa lite i vår när alla tränar sina treåringar för treårstestet. Det blir i ridhus och med vana hjälpredor, känns säkrast så :)
Hoppas inte han kör denna stilen bara! ;)
267201_540786035969410_2048177931_n_zps3a5edc12.jpg
[/URL][/IMG]

Igår hade han benskydd på sig för första gången. Trodde han skulle reagera nåt iallafall med tanke på att jag fortfarande inte får borsta frambenen hur jag vill, men han lyfte inte ens högre med benen.
Alltså att ta bilder själv är ju hopplöst med en häst som vill vara i knät. "Ska jag komma lite närmare? Inte? Bara lite? Jo lite, bara lite... lite till, lite till..."
IMG_20131212_125127_zps9637878d.jpg
[/URL][/IMG]
2013-12-12130608_zps76edf1b2.jpg
[/URL][/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka