Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
( annars skulle det dra och slita i trådarna i stygnen)
Mamma läkare säger att rörliga delar som knogar ska sitta ca 14 dagar, och att om du dessutom har dåligt läkekött borde boka omTack, visste att man kunde lita på Buke! Nu har jag lagt ett luftigt förband över natten eftersom jag fått utslag av klistret i plåstret. I morgon klämmer jag på en Sorbact.
Fråga 2: Gjorde illa mig i söndags morse, bad distriktssköterskan om att få ta stygnen på måndag. Sen sa förstås någon att man "brukar" låta stygn sitta i minst tio dagar. Borde jag boka om? Såret sitter på knogen, så det är ju rätt utsatt läge. Och jag har inte världens bästa läkkött...
Krya på dig!Sen kan jag tipsa om att när man slipar en lie ska man ta korta, kontrollerade drag med brynet. Inte stora yviga. Bara ett tips.
Min tvååring fick en bakterieinfektion i såren efter plåstret (antagligen en mindre reaktion på klistret i plåstret som sedan blev infekterat). Kanske skulle du kolla upp det?Fråga tre: Utslagen efter plåstret är verkligen fula, så idag har jag lagt på en kompress och använt en kirurgtejp som är klen men som jag vet är mild mot huden. Vet någon hur klistret i Sorbacts plåster är?
Litet tillägg/tips:Mamma läkare säger att rörliga delar som knogar ska sitta ca 14 dagar, och att om du dessutom har dåligt läkekött borde boka om
Min tvååring fick en bakterieinfektion i såren efter plåstret (antagligen en mindre reaktion på klistret i plåstret som sedan blev infekterat). Kanske skulle du kolla upp det?
Ja, verkligen ett bra tips!Litet tillägg/tips:
Efter 10-14 dagar har "bara" de övre lagren i huden läkt ihop. Vill man ha ett minimalt ärr, så fortsätter man att köpa Steristrips och tejpa ihop över ärret ett antal veckor till. Sätter man dem i små kryss tvärs över brukar det bli bra.
Ja, verkligen ett bra tips!
Jag tejpade ett ärr i ansiktet i en månad efter rekommendation, det blev jättefint! Det skadar liksom inte att fortsätta tejpa (med strips).
Fråga tre: Utslagen efter plåstret är verkligen fula, så idag har jag lagt på en kompress och använt en kirurgtejp som är klen men som jag vet är mild mot huden. Vet någon hur klistret i Sorbacts plåster är?