11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag som inte följt tråden så bra..
Vad är det för fel på z? Ser ut att vara en jättefin häst! Jag gillar honom skarpt!
Den bruna ser inte heller helt fel ut, vad är det för något?

Z drabbades av ataxi på betet hösten 2012, något hände, röntgen av nacke var då ua. Vi kom överens med veterinären om att ge honom ett år att läka.. han är bättre med ej återställd som synes.

Kul att du gillar honom!! (Zuidenwind-Sack-Flamingo) andas lite Jazz över den här hästen tycker jag

Den bruna är min stallägares uppfödning, e Bellagio-Briar-Don Schufro

Kl
Ryckte manen på Fia idag, det var måttligt populärt men väl behövligt.. Sen fick hon bli longerad en stund, det gick väldigt bra. Tänkte börja sitta på henne senare i höst, men har inte gjort så mkt med henne så det är väl dags att börja nu...
Hon har verkligen växt till sig, fast hon är lite högre bak än fram igen. Ska bli kul att se hur pass stor hon är vid 3-års testet.

Får vem som helst vara med på den dagen och prova på med sin häst? Eller är det liksom en uppvisning med såna som har egna hästar? Blir spännande att se vad Balder hittar på :)

Alla får vara med! Oavsett om man tar med egen häst eller kommer som man är. :) Det finns välutbildade hästar på plats som man får prova köra. Hur bra som helst! :)

Kul att det går framåt med busungen! :)

KL
Måste bara dela med mig av ett par bilder från dagen! :D Det är ju ändå det här jag och Balder delvis ska syssla med. ;)

Här får jag prova köra släpräfsa, dvs dra ihop gräs fram till hässjorna! Det är samma fina sto som jag fick prova köra i skogen med i vintras, Tilde! :)
DSC_0029_zps278af8dd.jpg

Och här får jag prova köra slåttermaskinen! Här har vi Tilde som högerhäst och som vänsterhäst går Tindra. Tindra bär på min blivande framtida stjärna! :love: Förhoppningsvis blir det en bra parhäst åt Balder i framtiden! ;)
DSC_0108_zps72b6d534.jpg

Såhär ska det se ut! :love:
267125_10200436478897397_913475053_o_zpsec359956.jpg

Är fortfarande alldeles lyrisk och svävar på små rosa moln! :D

Hade jag varit du så hade jag väntat ett år till på han om han långsamt blir bättre, tyckte verkligen att den ser fin ut! Verkar ha fått den holländska gången + mjukhet. Verkligen superfin!

Håller tummarna för er :)

åh tack!!! Vi behöver alla tummar vi kan få :)

Verkligen kul att du gillar honom och ser potentialen!
Vi kämpar för Z och vill gärna ge honom mer tid om det fortsätter att gå åt rätt håll samt ingen smärtpåverkan, klinikbesök i höst.

Håller med dig om att han rör sig holländskt, men den mjuka takten i traven har han nog fått lite från sin mor också, lillasyster har ärvt samma takt, dock rör sig Z mer uppåt.

Zs mor
http://www.youtube.com/watch?v=ItkCWJS9ZtY

*kl*

Denna dam anländer till mig någon gång nästa vecka :D
Aisha, paint/nordsvensk kommer bli runt 155 :love:

null_zpsf342a78c.jpg

och ett par suddiga bilder från videon jag fick på henne :p
null_zps2cbd945a.jpg

null_zps82ae2624.jpg

Ja hon ser riktigt trevlig ut, rör sig mycket bättre än vad jag räknat med på den blandningen med :D
Japp lilla Ove och Rebel :p

Vilken snygging!!
Den ser verkligen trevlig.

Min gråe har fått prova sadeln idag.
Det är ett år sen sist men han skötte sig väldigt bra ändå :D
Det är fortfarande lite trixit att pilla in bettet, det gillar han inte riktigt än :p

1017556_361568833946342_2063720431_n.jpg

Ja hon ser riktigt trevlig ut, rör sig mycket bättre än vad jag räknat med på den blandningen med :D
Japp lilla Ove och Rebel :p

Just det Ove :love: hur gamla är de då?
Kul med en häst du kan rida med :)

Vimsan Sadeln ser ut o ligga bra med. Vad för inriktning ska du pyssla med är det tänkt?

Senast ändrad:

Dressyr men jag tänkte rida in honom i hoppsadeln.
Ska byta järn i bara, det som sitter i är lite för vid.
Annars ligger den riktigt bra och han verkar få ett bra sadelläge.

Vilken läcker färg! Skaffar du dig bara ovanliga hästar och ponnyer eller? ;) För visst har du väl det där söta russet med bläs och blåa ögon?

KL
Idag fick Nangijala ut på åktur! Var väl ungefär 2,5 månad sedan hon åkte sist men hon gick rakt in i transporten :D Dock ägnande hon det mesta av åkturen att skrapa/banka med hoven i transporten för att tala om hur dumt det här med åkandet är. Dit vi åkte är en liten ridskola (jag skulle gå en promenad med en som har sin häst på bete där) så det fanns massa spännande hästar att titta på. Så att när jag då släpar med henne ut på en promenad i skogen efter en stund var måttligt roligt ;) det enda roliga var hästarna vi vandrade förbi ibland. Vid lastningen hem gick hon rakt in igen och halvvägs hem började vi undra om hon verkligen levde därbak. Det var knäpptyst oavsett om vi körde eller stod still haha :p

KL

Min lille har blivit vildhäst för första gången i sitt liv och såå han njuter.
han har aldrig förr gått på bete och inte med andra killar.Nu har han allt..(även massa bromsar som han HATAR)
Flytten till nya gräset gick otroligt bra..
Vi lastade hans vän "fjordor" som är en äldre resvan herre och står som ett ljus i släpet.
Sen efter 5 minuters kikande på släpet så knallar min duktiga kille bara rakt in och står så fint hela vägen.
Väl framme så väntar han lugnt på att allt ska vara klart innan han försiktigt backar ut.
Han har inte åkte eller lasttränat på ett år..

Vad skönt att det gick så bra med transporten! :)

KL
Igår blev Balder två år! :love: Blev ingen tårta, men idag var jag där och pussade på honom i alla fall!

IMG_20130717_161645_zps76a0438d.jpg

I helgen hämtar vi äntligen hem grabbarna igen! Verkligen dags nu, det känns som det var flera år sen vi skjutsade iväg dem. :p Har dessutom anmält lillkillen till sommarpremiering på Wången den 17 augusti! :nailbiting: :D Så när han kommer hem blir det lite visningsträning. :)

Grattis Balder :D

Jag hade hovslagaren hemma igår. Satte fast alla tre som vanlig på logen men stod vid Walle hela tiden. Han har ju en tendens att slita sig varje gång hovis kommer :meh:
Den gamle verkades först, sen ynglingen. När hovis lyfte första benet och hade hållet det i 5 sekunder tyckte Walle att han skulle släppa. När hovis inte gjorde det så gick han ner på knä med det andra benet... Men hovis släppte inte i alla fall! Envisa människa tänkte han och ställde sig igen med en lång suck.
Hovslagaren tyckte jag skulle "skärpa tonen" mot honom i den vardagliga hanteringen, för nu är han inte nervös längre utan börjar bli lite provocerande och kaxig. Det kan nog stämma för jag ser i hagen att den gamle får vara hårdare mot honom. Det räcker inte alltid med att lägga öronen bakåt :cautious:

Jag har inte märkt av någon trots än, men det är lika bra att vara beredd :D

Grattis Balder! Så spännande med sommarpremiering, jag hade tänkt ta Nangijala på det tills jag upptäckte att inga welshar fick visas på sånt :mad: fanns en welshutställning typ två timmar bort men trollungen hade nog varit för sur efter åkturen för att uppföra sig :meh:

Kl
Om alla hjälpredor finns på plats och fröken häst är på gott humör kommer vi spänna för ikväll :-) vi har väldigt värmt här så förhoppningsvis är hon lugn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar