Sv: 11rnas tråd, del 3
Så himla fin! Vilken resning! Meeera bilder!
Grandezza: Hon är så fin, men ser så himla stor ut!
busigdemon: Vad fin hon är! Usch vad jobbigt när de inte är frascha, man känner sig så maktlös!
supercassie: Vad duktiga dom är! Det ser så himla lugnt ut! Hur länge sitter ni på dom varje gång?
KL
Har precis kommit in efter en liten tur med unge herr fluff! Balder skötte sig helt superbt idag! Han stod stilla på stallgången helt cool och lyfte alla fyra fötterna utan minsta krusidull! Det märks att han hunnit landa och känner sig trygg nu.
På med selen utan problem och sen ut på en liten tömkörningssväng. Han följer tömmarna jättebra, såklart lite övertydliga bebissvängar men han är jätteduktig! Stannar och svänger för töm. På vägen bort från gården var det lite handbromsen i så då fick vi verkligen öva på vad smackningar innebär. Jag tog med ett spö idag bara för att kunna förtydliga, han struntade blankt i att jag knackade lite på honom så en gång tog jag i lite mer så det blev en liten klatsch. Då tittade han bakåt, suckade och började gå.
Efter det funkade det betydligt bättre och jag behövde inte använda spöt något mer.
På hemvägen övade vi istället på att stå stilla så länge matte vill det då han lade i en extra växel, det tyckte han var onödigt och provade om han inte fick backa eller gå åt sidorna istället, men när han stått stilla några sekunder smackade jag på igen. Andra gången stod han som ett ljus tills jag bad om skritt igen, lättlärt litet knyte!
Tillbaka på gården gick vi ett varv runt lägdan också innan vi avslutade och övade på någon mer halt vilket gick alldeles lysande. Medan han skrittade lät jag tömmarna glida ner längs benen nån gång på vardera sida ibland så han fick känna på det. Dom första gångerna tittade han bakåt och ökade farten lite, men sista gången på vardera sida brydde han sig inte alls - duktig!
Halten utanför stallet var en tiopoängare och han stod faktiskt snällt stilla medan jag samlade ihop tömmarna och gick fram också!
I stallet skötte han sig bra och på vägen ut försökte han få gå på promenad istället för att gå tillbaka till hagen.
Han är en väldigt söt liten lurvboll min Balder!