Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

En kompis till mig sa 1 gång i timmen eller varannan kankse.

Men har tagit 1 gång i timmen just för att jag inte vill störa för mycket.

Så fort han tagit juvret har jag gått därifrån.

Men hur vet du att han inte diat när du inte är där ? Har du kamera så du ser honom hela tiden ?
(varannan timme är för lite att nappa och även 1 gång i timmen . Samtidigt måste de få lungn och ro ,därav min fråga ur vet du att han inte diat emmellan du varit ute ?

Och du ska inte vara ledsen det löser sig men jobbigt när man är trött och osäker . du fixar det ;)

Mvh Mia

Min lilla skrutt blev en vecka i fredags! Han är en liten buse, men jätte snäll och gosig att hantera. Busar i hagen hela dan, idag har han stått och hoppat i varenda vattenpöl han hittat! :D Har dock fortfarande inte kommit på något namn :(

DSC_0025-1.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0014.jpg

Ja, han är ett riktigt litet charmtroll!!! Jag hade sagt innan att om det blev en hingst så skulle han säljas så fort den va avvand, men nu vet jag inte hur jag ska göra! Får nog vänta tills han är inriden och inkörd så får vi se då! :D

Men hur vet du att han inte diat när du inte är där ? Har du kamera så du ser honom hela tiden ?
(varannan timme är för lite att nappa och även 1 gång i timmen . Samtidigt måste de få lungn och ro ,därav min fråga ur vet du att han inte diat emmellan du varit ute ?

Och du ska inte vara ledsen det löser sig men jobbigt när man är trött och osäker . du fixar det ;)

Mvh Mia

Ingen kamera, så nä det vet jag inte.
Men tycker inte juvret borde va så hårt om han skulle diat.
Har suttit och kollat men inte stört, och så fort han försöker ta sig ner mot juvret så vänder hon.
Vart nere nu precis och för var gång så börjar Regina lugna sig och låter han va där.

När jag är där så låter jag han dia och sedan nappar.

I och med att jag inte vet, så kan jag ju inte bara strunta i att gå ner.

Fortsätt du som du gör.
Hoppas du inte ska iväg till något jobb imorgon.;)

För en del tar det tid helt enkelt. Det är positivt att han står upp och försöker själv.

Ge stoet att äta så hon får annat att tänka på.

Förvarnade chefen efter jag fick reda på att dem var dräktiga! ;)
Mitt andra sto fölade på fredagen, så fort jag kom hem från jobbet. Så där behövdes ingen ledig dag. ;)

Nu när jag kom ner så stod han faktiskt och åt. :)
Och han tog även juvret när jag var där.
Och det gick betydligt bättre för han att hitta det.
Han är lite stapplig, men går bättre och bättre.

Men går nog ändå ner och kollar sen igen.

Vart nere precis. Och han hittade själv juvret när jag stod och skulle "mjölka".
Försökte ge han flaskan sen, men den ville han inte ha. Så han var nog redan mätt! :D

så fina alla föl e =) Min lilla kille "Calle" fick komma ut en sväng å går å de va MKT uppskattat =) Fullt bus hela tiden.. Lite bilder på honom =)

I dag får han nog va inne för de pisseregnar här hela tiden =(

32397939.jpg

32397940.jpg

Skönt att det är på rätt väg nu.

Min märr var likadan.
Men vi fick inte ens nappa bäbisen, hon vaktade den, inte så att hon högg, men bullbozade över och förbi oss om vi råkade hamna emellan eller om vi ville hålla fölet så vi skulle få nappa.
Tog 3-4 timmar innan den fick dia ordentligt. Svårt att lära sig hitta rätt man mamma inte vågar låta en stå så långt bra tillräckligt länge (fölet snuttade på märrens bakknä första timmen som märren vågade släppa fölet ut sikte).
Vi såg till att hålla koll så hon inte blev trött eller att mjölken började läcka ur.

Jag hoppas det ordnat sig nu i alla fall.
Han har ätit när jag vart där nere och jag har hört han svälja.
Och nu stod han till och med och försökte sig på att sparka med rumpan mot mamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 246
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar