Sv: 11-orna version 2.0
tack, det hela känns väldigt tungt just nu.
Fick sista provsvaret idag som väntat visade negativt på virus. Så nu häver veterinären karantänen och allt är som normalt för övriga i stallet.
Skönt att din abbe är så mkt bättre!
B]ponte[/B] Jag uppfattade det som att det var kollat men fick som sagt svar idag på sista provsvaret och passade på att fråga, det var inte gjort. Veterinären tycker inte alls det stämmer in på honom, oavsett eventuell feber tidigare.
Nu får vi remiss till strömsholm och röntgen, skulle de mot förmodan inte se något som förklarar kan de ju ta ett blodprov för anaplasma också.
Men vi tror stenhårt på slinger/wobbler sedan vad som orsakat det hela återstår att se. Är det en defekt och ärftligt kommer jag att ta solette ur avel och har ju även en lillasyster till Zolero.. då drabbar det alla mina hästar.
Men jag tror på yttre trauma, trots allt en ettårshingst som leker ganska hårt med kompisen och han har aldrig varit vinglig förr. Det kom från en dag till en annan.
Känns nattsvart för min fina Zolero.
Nu hoppas jag att det inte är en defekt så jag har en frisk lillasyster kvar och en frisk mamma som kan fortsätta att få fina ungar i framtiden.