Sv: 11-orna version 2.0
Åh så fin hon ser ut!
Victovie: Jättefina tjejer, visst är det skönt att ta mycket kort så man kan jämföra? Så himla kul att se utvecklingen!
Sandra1989: Vad fin kille! Jag tycker det låter som lagom storlek jag, men det kanske är för att jag vill ha små hästar.
Ska mäta Koronn på söndag, då är han 15 månader!
Många säger just tjära, men hovis sa att det är så svårt att få fast?
KL
Jag provade ju med virkon i onsdags kväll, och idag var han väldigt mycket bättre och nästan inte alls halt. Antingen hjälpte det eller så sprack bölden av sig själv... Hur som helst åkte vi ändå till hovis.
Och idag var Koronn först dyyyyyyyyyr, sen jävligt billig, och sen dyyyyyyyr igen!
Jag fixade i ordning transporten, lastade storebror på första försöket, sen knallade även Koronn in på första försöket.
De stod som ljus hela vägen, lastades ur utan problem. Sen fick de boxar på varsin sida stallgången, och lillebror höll på att ta sig genom väggen i ren panik för att han inte hade Kaptenen bredvid sig... Han reste sig mot dörren, backade in i väggen och sparkade, sprang sjutton varv runt runt och började om, allt skrikandes som en galen höna.
Så småningom lugnade han ner sig, så plockade vi ut Kaptenen på gången och Koronn började genast om med sina konster. När hovis fixade storebrorsans sko var det en maskin som levde om och sprutade gnistor, och Koronn höll på att krypa ur skinnet. Jäkla spoling. Under tiden stod storebror och vilade ett bakben en meter bort och brydde sig inte ett skit.
så var det Koronns tur och först var han ett riktigt
och skulle buffla och rycka undan foten och ha sig. Sen ramlade kronan ner och han stod jättesnällt igen. Hovis punkterade bölden och fixade klart, sen skulle vi hemåt igen...
Ledde ut båda två, Koronn gjorde stooooora ögon åt allt, lastade in storebror på första försöket igen, tog över Koronn som också knallade direkt in, och sen stängde vi och åkte!
De stod jättesnällt hela vägen, klev ut lugnt och försiktigt och fick gå ut i hagen igen. Summa sumarum är han nog mest dyr idag.