11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Herregud vad vackra de är :eek:

Vimsan: Så här ser 11:orna ut här hemma :)

28tjmv8.jpg

Observera att mamma häst står precis jämte Dahlia...

:Dförst såg jag inte mammahäst bakom och tänkte shit vilken nacke Dahlia har fått!:eek: sedan läste jag haha!

Vimsan men du har väl sett min tjockis? Zolero har alltid haft vällingmage och som åring kan revbenen skymta ibland ;) när avmaskade du senast?

victovie jättefina (skriver jag om alla dina hästar men dom är ju faktiskt det):o
Fjärilsviol underbar hals huvud!:love:

Fina flickor! Dahlia verkar bli stooor! :D Håller med om att det är kul med mer fart i hagen nu när det är kallare. ;)

Victovie: Som alltid jättefina bilder på jättefina töser!

jenny82: Välkommen till tråden! :)

Vimsan: Min har också kula och revbenen skymtar ibland. Inte så att man ser dem konstant, mer när han står i lite lustiga vinkar. :D

MissFideli: Varför får hon inte gå utanför stallet?

KL
Koronn verkar växa nu igen... Han har svullna bakkotor, men är inte varm. Leker dock som vanligt i hagen så det verkar inte vara ont. Måste ta mig i kragen och mäta honom ikväll!

Känslig häst som gärna protesterar genom att ställa sig upp. Så ägaren vill inte att vi tar ut den så av säkerhetsskäl. Hon går ju i hage och så förstås, så det är bara hanteringen det handlar om.

Känslig häst som gärna protesterar genom att ställa sig upp. Så ägaren vill inte att vi tar ut den så av säkerhetsskäl. Hon går ju i hage och så förstås, så det är bara hanteringen det handlar om.

...jag hör fler och fler avkommor efter denna hingst som är lite knepiga.. min är ju en av dom ;) men fina!

Okej... Fast en sån häst behöver ju mer träning, och det känns faktiskt dumt att vänta tills den blir ännu större, modigare och starkare. Att leda den fram och tillbaka på gången känns ju inte så väldigt givande? Jag skulle nog tagit på en kapson och haft longerlina och gått små promenader ute istället. Men såklart är det ju svårare om det inte är din egen häst. :) Annars är det väl mycket alldaglig hantering du får träna på. Borsta, binda upp osv.

Denna har dessutom en mamma som var väldigt knepig som ung. Dom är tydligen lika. Mamman fortsatte förvisso vara känslig som äldre, men på ett bra sätt :love: Så jag hoppas denna blir likadan :)

Borsta och sånt kan hon, det gör jag varje dag jag är där. Bundit upp henne i boxen utan problem, men tänkte hon skulle få se stallgången och vara mer van vid grimma och grimskaft innan jag binder upp henne i gången. Men det kommer! Ja, jag får göra det jag får helt enkelt :)

Vad fin hon ser ut! Kul ändå att du får hålla på med henne, men såklart får man rätta sig efter ägarens villkor.

KL
Jag blev lite inspirerad av alla era kort och gick ut och fotade lite. Småpojkarna hade precis börjat busa lite så jag kom ut alldeles perfekt. Tyvärr jättetråkigt väder, men man ser ju hästarna ändå. Som ni ser är Koronns favorit att stå på två ben. Tyvärr funkar inte mitt redigeringsprogram...

Koronn Mr Jack, e. Saigon - Antares Ostwind med storebror Kaptain Highjack e. Highcruiser.

DSC_0041.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0148.jpg

Bild som visar mer hur han ser ut i kroppen
DSC_0151.jpg

Också en som jag fick på tandlösingen
DSC_0114.jpg

Visst är hon!! Hon har alltid sett så färdig ut, redan när hon kom hem som 7-månaders såg hon ut som en 4-årig ponnyhingst :p
Ja, det är ju inte alltid man får göra som man vill :angel: Men jag gör det bästa av situationen. Hon ska få lära sig gå i grimma, spolas av och sen tänkte jag lägga lite schabrak och sånt på henne samt nått med gjord. Jag är ju inte där varje dag, så det tar lite tid. Men bättre än inget antar jag :)
Härligt att få leka ordentligt för dina :love:

Vimsan men du har väl sett min tjockis? Zolero har alltid haft vällingmage och som åring kan revbenen skymta ibland ;) när avmaskade du senast?

GAAAAAH! :eek: AVMASKA!!
Skit, det har jag helt glömt bort!!
Inte bra att vara småbarnsmamma OCH småhästägare samtidigt. Det blir för mycket att hålla i huvudet :crazy: Tycker jag var så duktig som höll ordning på alla vaccinationerna, å så missar jag istället avmaskningen :o

Han fick i Februari och innan betessläpp.... Får väl hinka i honom en dos omgående, för visst är det inte för sent än?

Inte hinka i nåt alls utan träckprov! Ta ett träckprov först, och avmaska sen riktat om det behövs.

De kan ha kulmage utan att ha mask.

Varför tar du inte en odling??? Du har ju ingen aning om den har mask och i så fall vilken mask den har. Tänk på resistensen!

Hum... vad ska jag ha huvudet till när det ändå inte funkar :confused:
Ska testa att tänka lite och se vad som händer ;)
Träckprov ska ju ändå tas på den äldre hästen.
Tack för påminnelsen!
Men det är lugnt, än har jag inte hinkat i honom någonting :D

*kl

I slutet av oktober eller något sådant så kommer det hem en liten 11:a till mig. En connemarafröken med den finfina stammen XL Broderick - Brantshammar Bell Dara.

Handpenning är lagd och jag letar lösdrift. Hon är grundhanterad inkl åkt släp. Den förra connemaran jag köpte från samma stuteri (2002 :eek: ) var otroligt lätthanterlig och den här är nog lite mildare i psyket, så det kommer nog gå som en dans :love:

Vi brukar träckprova våra hästar, men unghästar är väl oftast i behov av avmaskning? Din kille kan som sagt ha kulmage ändå men bra att kolla;)

maja_kandi kuuul med bilder på dina fina hästar!! dom verkar har jätteskoj tillsammans!:D

KL.
Zolero har blivit hostig och snorig, förkyld :( Veterinären tycker de kan gå kvar ute sålänge han verkar pigg och äter normalt. Luften är ju så mkt bättre ute.

Fångade han på bild idag... och mjo han ser ut som en 1 ½åring brukar göra;)

Zolero e.Zuidenwind-Sack-Flamingo
487491_10151075811096344_1783598231_n.jpg

199477_10151075809076344_1061753304_n.jpg

483142_10151075808656344_611748695_n.jpg

156240_10151075808391344_1326328756_n.jpg

66529_10151075808086344_828291249_n.jpg

643867_10151075807536344_1023303769_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar