Haha jo jag vet. Hon har fått sig en rejäl kula.
En i stallet sa det idag när jag kom med Miraz "när är det dags för fölning då?".. Jisses, är hon så rund nu alltså?
Måste vara därför hon är så seg/trött nu med
Det går så bra för er andra och jag är in och läser emellanåt, då jag får tid. Men jag vet inte, jag gör inget speciellt med min tösa så därför har jag inte direkt känt för att skriva något.
Men idag så tog jag i akt och gick till banan med henne, med longerlinan och tänkte att idag kanske det går bra, dock kände jag på mig redan när jag hämtade segbomben i hagen att det inte skulle gå super bra. Men jag ville prova iaf!
Hade givetvis inte min longerpisk med så fick ta dressyrspöt.
Gick upp och gick lite först runt lite innan vi runda vi in på volten och påbörjade det hela.
Gick saaaakta med säkert framåt, men hon gick åtminstone. Försökte nafsa åt sig gräset i kanterna så till slut gick vi mer in i paddocken och då gick det bättre.
Sedan bytte jag lite varv, stannade osv. Sedan skulle vi ta lite trav och det var segt att få henne igång så fick faktiskt peta till lite på rumpan med spöt så hon kom igång och jag lyckades, men det var ingen framåt tåga i det hela och jag försökte mana på utan reaktion *Grr*.. Andra varvet fick jag faktiskt peta till lite hårdare på rumpen och då fick jag lite mer fart men tyvärr höll det inte för länge så jag höll bara på lite till innan jag avslutade och försökte leka lite med henne istället.
Gick/hoppade över lite cavalletis bland annat, körde lite markövning med backning och flytt fram/bakdel.
Hon är duktig, söttjejen =D
Efter det passet fick hon sig en rejält dusch med schamponering och vad hon njöt! Rörde sig inte ur fläcken medans jag höll på där
Imorgon ska E ta henne, får se hur det går
Bjuder på någon bild från idag!
Film..
http://vid577.photobucket.com/album...4-C5C0-488B-B546-C998AEC56B79_zpsrlzwgjlt.mp4
Bilder..
Hur för lång är denna sadeln på henne egentligen? Är det innanför sista revbenen sadeln får gå på ryggen?