Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte kollat försäkring med ridklubben iofs. Men vete tusan om jag orkar bråka ngt mer.
Jag tog hjälp av min lilla mamma så satte vi oss och ringde runt. Inget
Sjukvården är inte gratis. Jag är dock nu uppe i högkostnadskortet sedan tidigare så alla återbesök kostar mig nada.
Ska bli spännande att se vad helikopterfärden kostar. Är det typ 60kr för ambulans?
Hästen är försäkrad ja. Om det hade hänt en olycka som behövts veterinärvård annars inget.
Men nu efter alla om och men så har jag en riktigt olycksfallsförsäkring så nu ska jag väl hålla mig skadefri .
Ska ta de sista stygnen i ansiktet imorgon sen nästa vecka år jag börja vistas i stallet. I slutet på nästa vecka räknar jag med att kunna sitta upp och börja rida igen
Våd har stått en vecka nu. Värmen han tagit för hårt på oss båda.
Men idag blåser det friska vindar...lagom till att jag har fått halsont och feber
Ja värmen har varit hemsk. Jag älskar solo men jag ser hur djuren mår :/
Hoppas halsen din går över snabbt och att du får hålla dig frisk.
Allmänt:
Idag tog jag de sista stygnen. 12st i munnen och de gjorde oooont. Jag brukar inte klaga. Har inte haft så farligt ont sen olyckan. Opererades ju förra fredagen. tog första 5 stygnen under ögat på måndagen resterande 6st vid ögonbrynet/tinningen på fredagen och nu idag de här.
Känseln är fortfarande borta och kommer inte tillbaks förrens svullnaden lagt sig vilket är om ca 1-2 månader
Sen de tog stygnen i munnen har jag ont och tycker lite synd om mig själv.
Idag var dock första dagen som jag var ute och mockade och skött stallet helt själv. Vilket känns underbart
Kan knölarna inte ha varit flugor eller insekter som gottat sig?Idag blev det lite fix och don med fröken, hon har fått fula skav som jag inte riktigt vet hur, dom fanns inte där igår, jag menar dessa kan man inte missa Det var knölar och skorpa dessutom. Fattar ingenting Och hon har inte ens gått med någonting på sig, därför är jag helt förvirrad
Så jag lappa henne med lite salva, hittade inte min aloe vera salva så vanlig fick duga idag.
Sedan så fick hon nyverkade hovar också, hon har börjat rycka med vissa ben vilket är SÅ störande när man står där och ska fila till dem. *Grr*
Men det blev en mysig barbackatur iaf, red utan schabrak och det var spännande, lite halt men det gick bra när jag väl hittade balsen och hon blev lite varm under haha
Mesta delen skritt men det blev lite travarbeten med, galopp vågade jag inte för då skulle jag nog åka av Men det gick bra, hon är pigg och framåt.
Hon har börjat med att stanna och vägra gå framåt när man tagit henne ur hagen men det gick bättre idag så det kanske försvinner snart. Vilka dumheter dom får för sig bara sådär ibland...