10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Oj, ett sånt väder! Här är också 18 plus o solsken, riktigt varmt idag. Fast igår var det regn.

Fendi o kompani har sovit inne i hösilagebalen inatt, såg ut som det imorse i alla fall, de låg runtom balen dödströtta med hösilage överallt :D

Nu runt middagstid ca ett dygn efter att jag satt in balen i hagen så lämnade de den för första gången och betade lite istället.

HÄRLIGT att det går så bra! :D

Vi hade också snö i morse,men nu har det regnat bort,och det spöregnar fortfarande...:meh: 2 plus så inte så där jättetrevligt att vistas utanför dörren i dag...

Kallt har vi haft några dagar,i förrgår var det -5 när jag åkte ut till hästarna på dagen. Orvar har börjat få en massa päls nu,så snart ser han ut som en nallebjörn! :p

Senast ändrad:

+ Hippocampus: Oj vad det kan variera! Nu är det ett tunt vitt täcke överallt ute, tyvärr kommer det regna bort inatt/imorgon... :(

Sassiball: Haha, det är typiskt när hästarna får en bal - äta äta äta äta äta, inse att maten faktiskt inte tar slut, ägna sig åt nåt annat, försäkra sig om att maten fortfarande finns kvar, äta äta äta äta äta... Sen efter några dagar brukar de sluta vräka i sig och bli lite mer normala. ;)

Jag har tyvärr inte råd att köpa nån sån där bra ring just nu, så jag funderar lite på hur vi ska lösa det tills vidare...

Fibusen: Ja det är så himla roligt!!! Nya sadeln gjorde underverk på en gång! :D Här hade vi -10 en morgon, mysigt värre! :love: Vilken mysig liten grupp det ser ut att vara! :)

Så roligt att höra att det går så bra i "ny-sadeln"! Jag hade faktiskt en kompis som tittade på och jag var helt säker på att hon hade knäppt någon bild (hon brukar vara bra på att fota) men icke.... Nu ska vi löshoppa på torsdag så då hoppas jag att jag kan få till någon hoppbild i alla fall....

Snö?! Här e de också typ 15 plus å sol :O

Kl.. Kan ni spola benen på era bebisar? Alla hästar jag har haft innan har inte varit några problem med att vänja vid vattenslangen.. Men Nelly HATAR att få vatten på benen, speciellt bak, då kickar hon som en tok! (Inte mot mig, rakt bak liksom) hur ska jag göra? Det spelar ingen roll om det bara är några droppar eller en mjuk stråle, hon blir tokig! Tar jag en borste och doppar i lite vatten går det ganska bra, men otroligt tidskrävande eftersom det inte får droppa om den på hennes ben :@
Jag har så lerigt i hagen så måste liksom få benen rena :(

Åh vad jobbigt! Jag har hittills haft riktigt torrt och fint i hagarna i år, mycket tack vare att vi grusade upp ganska stor yta kring öppningarna. Har duschar Kaptenen en gång och det gick faktiskt riktigt bra, stel som tusan i början men gick jättebra sen. :) Har svampat av honom på benen och tvättat, då drar han åt sig fötterna och kickar. Men jag har hållit kvar så länge han drygar, när han sätter ner pausar jag och berömmer. Sen provar jag igen i omgångar, det blir kortare och kortare bråk och till sist förstår han att det går snabbast om han helt enkelt bara står still. :)

knapplånar mig själv.

Spridda skurar med våra 10or.

Tigris till exempel har blivit behandlad av vet. så hon gör inte så mkt just nu.

Kurre vässas ytterligare i form och humör då han känts lite "av" på senaste.

Både America och Boven är dock igång och startar på onsdag i samma lopp, hoppas på bra chanser där.

Kan inte bjuda på bild på någon av 10orna, men ni kan få se vår sadelkammare :)
Blir ju lite annorlunda med en sådan där alla hästar delar på allt så att säga...

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-18 (1).JPG

Ojojoj!

America tog femteplatsen och OK pengar, duktig ändå.

MEN Boven!!!
Gick till spets på en gång och drog sedan ifrån mer och mer hela vägen. med 800 kvar trodde jag han skulle ta slut och bli "infångad" av resten av fältet... Då hade jockeyn inte ens bett honom att öka än.
Han pulveriserade motståndet och vinner totalt avstannande med 29,5 hästlängder till tvåan. :bump: :banana: :bump: :banana:
JOckeyn sa "kändes som han var ute och joggade idag"

vet inte om ni kan se denna
http://www.atgplay.se/#/lopp/?bana=20131023-tabygalopp-v4&id=2

Boven har röd dress och blinkers.

OM länken inte funkar är det bara att gå in på atgplay och kolla v4-2 från Täby galopp idag

Hahaha, Jockeyn verkar inte tro sina ögon när han ser sig över axeln på upploppet. "Måste kolla igen" :D

GRATTIS!! Gud vad kul!

I dag var Orvar väldigt billig!

Hade ställt upp han på uppbindningsplatsen,börjat borsta ena sidan,när jag är bak vid rumpan börjar han backa ett steg,backar igen,igen,sen tog det stopp i grimskaftet,och då brukar han gå fram igen,men inte i dag,nejnej! Han "skulle bara testa" och se vad det höll för,började dra och slita,inte alls i panik,inte ens i närheten,utan bara helt uttråkat så där! :meh:

Jag tänkte att nu går grimman/grimskaftet,men nejdå,han sliter loss hela uppbindningsringen som sitter med 2 stycken gigantiska skruvar! O_o Och när han väl är loss så ställer han sig och tuggar och gäspar bara,heeeeelt nöjd över sin insats! Det var dock inte jag! :mad:

Jag hade gjort en vanlig säkerhetsknut,men änden måste ha kommit konstigt och traslat in sig på något sett när han drog,för jag fick INTE loss han! Kändes ju sådär...

Som straff fick han inte gå ut till kompisarna när vi var klara,utan han fick faktist vara med och laga! Först till sadelkammaren och hämta verktygslådan (DÅ lyssnade han och stog still helt löst där ute),sen tillbaka och skruva ihop allt igen,sen åter till sadelkammaren,SEN fick han gå ut! :p Jag tror dock inte han tyckte det var något straff,för han var vääääldigt nyfiken och intresserad när vi stog där och skruvade! Knäppfisen! :love:

1394447_10201286978150696_1474274668_n.jpg

En värdelös mobilbild nån dag gammal.

Senast ändrad:

Vilken utklassning! Stort grattis!! :D

Idag red jag pållan en kort stund på "banan" här hemma. Bara skritt och trav då underlaget inte är det bästa just nu :banghead:
Hon skötte sig bra idag, inget som var farligt och inget trots :)
Skippade dock att greja med benen idag.. Ibland får man väl slarva när hästen avskyr vatten :yuck: torkade bara av det värsta med en handduk :angel:

image_zps8ac1deec.jpg
[/URL][/IMG]

image_zps0468e711.jpg
[/URL][/IMG]

Hahaha! "Tack för lektionen" :D
Stort Grattis! Vad månne det bliva av honom?

+alla andra. TACK! har nog aldrig sett en sån utklassning "live" förut, helt sjukt.

Enligt formtal/handikapptal skulle han egentligen ha kommit fem längder EFTER den som var 4a i mål (som på pappret stod bäst till i loppet)... Istället slog han den med 33 längder...inte ens riden, han cantrar ju i mål ,som man kan se på filmen :D

De flesta som sett honom mycket tror att han blir bättre nästa år (de tror iofs att han kommer bli ÄNNU större då också :nailbiting:) så vi får väl se ;)

En annan grej som blir spännande är att se hur mkt högre formtal han får efter detta..kan tänka mig att han blir rejält höjd.

Man kan iaf säga att han har "ganska" lång och fin aktion och sträck i steget...
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1383164_421285601328207_1454466743_n.jpg

och ja, speakerns "Tack för lektionen" är så klockrent

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 843
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18