Sv: 10rna del 5
Ja riktiga stolpskott finns det verkligen... Har dock inte ringt. Insåg att det fanns typ fem olika mobilnummer till den där förmodade pappan, vilket ska man välja liksom!?
Kul att höra om era! Hoppas det går bra för grabbarna i loppet imorrn!
Sar: Vad roligt att det går så bra! Fortsätter som vanligt efterlysa bilder.
Shaggy: Vad tråkigt med hovproblem.
Hoppas det är förbi nu så ni får komma igång!
KL
Idag har vi snööööstoooorm! För en stund sen såg det ut såhär i hagen:
Nu snöar det så stora flingor så det är inte klokt! Har aldrig sett så stora snöflingor! De största är nästan en decimeter breda!
Försökte få på bild eller film men det syns ju inte...
Jaja, hur som helst så är min häst BÄST!
Vi trotsade snöstormen (när jag tog in honom hade det bara börjat blåsa och komma några små små flingor) och rustade oss för longering och ridning. Eftersom det blåste lite tänkte jag att det var säkrast att kolla läget först. Tja, när vi kom ut var det ju halvt snöstorm så det var nog tur det.
Longerade en stund i båda varven så att han fick älga av sig det värsta. Han galopperade bäst nånsin idag på linan, lugnt och sansat på jämn fin volt och höll samma tempo flera varv - duktig!
Lite svårt att få till rätt galopp men om det blir fel så rättar han sig själv efter några språng.
När han blivit sådär fint avslappnad plockade jag bort longeringsgrejerna och hoppade upp. Det blåste och snöade mer och mer, han gillar INTE när det blåser, men han var så duktig!!!! Han travade på i lagom tempo och sökte sig till rätt form längre och längre stunder åt gången. Red stora volter och åttor och tog en liten galopp i båda varven, sista galoppen red jag iväg en bit och galopperade hemåt och han blev så himla läcker att sitta på! Han låg kvar jättefint i handen, kom upp med ryggen och jobbade verkligen på bakifrån så man fick en riktig wow-känsla!
Sen travade jag på lite tills han slappnade av och jobbade rätt och då avslutade vi.
I stallet fick han en ordentlig rykt, lite massage med arnika och sen åkte regntäcket på innan han fick gå ut igen. Han var så himla himla duktig idag så det är inte klokt!
Totalt kanske 15 min på lina, 15 min med ryttare.