Sv: 10rna del 5
KL
I dag hände det mycket för Orvar!
Har nämligen ärvt en westernsadel,dock så trodde jag att han aaaaaaldrig skulle acceptera den med sadeltvånget han har,så var väldigt spännande i dag när vi skulle prova. Hade släpat med mig gubben ut ifall han skulle sparka ner mig totalt igen.
Hur som,lät han lukta på sadeln,la sen på padden på och av några gånger,la på sadeln,han står jättelugn,börjar spänna,han ser fortfarande jättenöjd ut. Promenerar lite,sen tar jag ut han på volt och ber om trav,går jättebra,galopp,går jättebra,hänger och klänger lite,inga problem alls. När jag hoppar upp så spänner han sig inte det minsta,står helt stilla,jättelugn och halvsover. Ber om frammåt,skrittar lite,travar lite inne där i corallen vi var i,går HUR bra som helst!
Då blir jag så sugen på att prova att trava lite utanför på grusvägen bara för att känna hur han känns på raksträcka,när vi travat en bit och det går så himla bra så tänker jag att äsch,vi tar väll en liten vända i skogen medans vi endå är ute!
Så i dag hade vi våran alldeles första ENSAMMA uteritt!!!!!
Har ju ridit han lite själv,men då har gubben varit med och gått,men i dag var vi ensamma!
Liiiite lite handbroms i bland,men annars så gick det kanonbra. Vi red kanske 15 minuter allt som allt. Han verkade trivas superbra i w-sadeln,dock så tyckte jag att den kändes lite för vid då den "tippade" frammåt lite och lättade lite lite bak,provade att höja den lite fram och då låg den,vad jag kunde se,riktigt bra. Ska prova en build up-pad till att börja med efter tips från min bästa vän som rider western,annars så får vi kolla efter en annan sadel. Eller ja,det ska jag ju göra i framtiden endå då jag tycker jag skulle behöva ett lite större säte,men om den ligger bra på Orvar med en pad så kan jag stå ut tills jag börjat jobba igen!
Så,i dag är han väääldigt dyyyyyyyyr,och jag är en mycket lycklig matte!