10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Ja jag kallar också mina pållar lite allt möjligt, Fendi brukar bli Fendifisen, vet inte om det är så mycket bättre egentligen haha bara blir så ;)

Haha, jag förstår det! Kaptenens storebror var också så, han var liksom född i form. :p Men Kaptenen är lite mer att jobba med, han har lite mer egna åsikter. ;) Idag var första gången han riktigt bjöd till och gick i form i både skritt och trav - faktiskt även ett par språng i galopp (provade bara galoppera en liten bit i Teknan) och han känns ju som en miljon när han kommer dit. :love: Med ännu mer markträning och med en bättre sadel känns det som om vi kommer komma framåt ganska fort! :)

Sassiball: Tack! :love: Jag tycker jag ser så liten ut på honom när jag strax innan suttit på ponnyn och känt mig lagom. :angel: Han blir så låååång i jämförelse. :p

Ang smeknamn så heter Kaptenen också allt möjligt. Koppen för det mesta, men även Koppelikopp, Dumstrut, Bråknäsa, Mysnäsa, Myrslok, Giraffen, Snutten, Plutten, Bäsen... Haha. :D

Söta namn :love: Han ser så nätt ut Kaptenen, så fin modell.

Hoppas nu du får fatt i en sadel men det verkar ju lovande om det finns ett par modeller som känns bra.

Idag_har_jag_hjalpt_lillsyrran_att_tomkora_Pirayan_han_borjar_antligen_fatta_vad_det_handlar_om_nu.jpg

Idag har jag hjälpt lillasyster att tömköra Pirayan, äntligen börjar han förstå vad det handlar om, så nu gäller det bara att hänga med i svängarna och inte själv trassla in sig i tömmarna.
Idag har jag haft mycket tid att fundera och kommit fram till en sak, jag måste skärpa mig! Jag glömmer borta att njuta av nuet. Jag planerar och funderar på framtiden, vad jag vill med hästarna, får panik över att vi inte har kommit så långt som vi borde och får höga prestationskrav som jag inte vet hur jag ska uppnå. Får ångest över att jag ska göra nånting fel.. Varje dag är ingen tävling, Rom byggdes inte på en dag, allting behöver inte vara perfekt nu med det samma.. :) Nu ska jag bara njuta och glädjas över våra fina hästar, ta dagen som den kommer och se vad den har i beredskap.

Hihi, ja min lilla kopp. :p Jag gillar också hans modell. :) Han påminner väldigt mycket om sin mamma på väldigt många sätt. Han har hennes hals och minisnok på pricken, och så himla lika beteende också, lite roligt. :)

Ja jag fick flera olika modeller som jag kunde leta efter så jag började med att leta mina favoriter, men hittar jag inga av dem så har jag typ tre andra märken som jag kan leta efter också. :) Hon sa att han hade himla bra rygg, det var många sadlar som låg bra! :)

Word!!! Mycket bra formulerat! I de tankarna har jag varit också, men sen har jag också bara tänkt att det kommer, låt det rulla på så blir det förr eller senare. :)

Han är så FIN Pirayan. :love:

KL

Va kul att det går framåt för alla i tråden. Kul o se bilder och filmer!

Här kommer min, hon är ännu betesfet (extremt fet) och har ingen kondis eller styrka vilket syns i den trippiga traven. Men det kommer. Hon har blivit riden 3 gånger efter betet, sammanlagt nu i hennes liv 13-15 gånger.
Ryttaren är min tränare, han skulle känna på henne hur hon var. Hon är fortfarande okomplicerad och man glömmer att hon är 3.5 år. Han hoppade upp på henne från backen, ingen har någonsin gjort det men det bekommer henne inte.

Han tömkör också henne, hon måste hitta mer stöd, vila mer på stegen och suga tag i bettet. Men det kommer, hon är ju bara tömkörd 3 gånger i henne liv.

Vill man inte se trav kan man se lite galopp runt 2:30. Hon har en förhållandevis stor galopp för sina 160 cm i mankhöjd.
http://www.youtube.com/watch?v=-bdonTrBwDc&feature=c4-overview&list=UUXWRQrzRRS2Gq5V3MjqYm2A

Senast ändrad:

Jättekul att se!!! Vad fin hon är! Sommarmagen är bra att ha till vinterjobbet. ;) Ser himla stadigt ut redan. :)

Mer uppdatering allihopa! ;)

KL
Idag har Kaptenen fått på sig vintertofflor med brodd runt om. :) Jätteduktig kille uppförde sig exemplariskt! Dessutom fick matte en souvenir! :D

IMG_20131017_204327_zpsbea47cca.jpg

Sista mjölkisen av framtänderna som rök! Det har gnisslat när han tuggat ett tag men har inte tänkt på det så värst, men nu slutade det plötsligt gnissla. :p

Dessutom har jag hittat en sadel som jag (i princip) har köpt! Ska bara vänta på att den kommer till norrland i helgen så ska jag åka och hämta den! :banana: En nästan precis likadan som jag hade förut, Morris and Nolan, underbart sköna sadlar! :love: Så himla glad att pålle kunde ha just en sån!

619779_zpsc4deebba.jpg

Åhhh vilken snygg sadel! :love: *avis*

Själv rider man runt i en gammal Lemetex... :meh: Dock ligger den super på orvar,och man sitter endå ganska bekvämt i den,men din nya såg ju underbar ut! :d

Uppdatering har jag inte så mycket att komma med,han går i hagen och har blivit alldeles för kaxig... :meh: Bråkar runt med dom andra till och från,bossar och flyttar runt dom andra vid maten då och då. När jag är där sköter han sig dock! Skithästen! :mad::p

Jag har väll förhoppningar om att han ska gå och runda på sig lite,sen får jag se hur mycket det rids i vinter. Vet iallafall att han antagligen kommer få vila åtminstonde November ut,sen är det så mycket endå i December,så om jag rider då så blir det bara nån sväng ute i skogen bara för att.

Sen har jag förhoppningar om att grannen ska få igenom bygglovet av ridhus! :p

kl*

Vill ni se en dinosaur, se på Boven!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1384353_10200928011948199_329102614_n.jpg

Det är alltså Fanny Kemoffs bild,jag är den fula till vänster, MEN betänk att jag är 1,60 och på den där bilden förmodligen spänner/sträcker på mig. SAAAATstort fullblod :eek:

som en jämföreslse ser ni mig här (inte lika ful) med Greenday, som när han står rakt är ca lika hög i mkh som jag är lång (dvs 1,60)
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-13t (1).JPG

Senast ändrad:

Åh nej! Vad är det som hänt? :(

Fibusen: Ja jag red runt i en märkeslös syntetsadel innan, helt värdelös. Man satt som kattskit i den och den bara åkte runt på hästen. :crazy: En sån här har jag som sagt haft förut fast den gamla modellen men jag sålde den för att den låg dåligt på mamma-hästen. Har saknat den hela tiden! :p Enda minuset med den här nya är att den inte är svart... Min gamla sadel var så mörk så den kunde man ändå ha svarta grejer till utan att man tänkte på det så jag hoppas denna är lika. ;) Har ingen lust att byta ut allt till brunt, nej nej nej! :p

Supercassie: Jöklar vad stor han är! :p

Supercassie: Shit vilken bamsing ni har i stallet :)
Hippocampus: Nej, hoppas det inte är något alvarligt, håller tummarna
Maja_kandi: den sadeln får du gärna skicka till finland åt oss :D

KL:
935988_10202013740568146_787683548_n.jpg

Haha ignorera tekniken och dålig kvalitet på bilden, kolla istället hur samspelta de är i hoppet :D Pirayan har tidigare aldrig fattat vitsen med att kliva över pinnarna men äntligen häromdagen så gick det upp et ljus för honom :)

Alltså den här bilden visar ju verkligen hur kul, roligt och underbart det är att ha häst :love:

Bor ni i finland?

Tänk så häftigt egentligen, hästintresset sammanlänkar folk från södra Sverige till långt upp i norr, kul att se på bilderna hur det skiljer sig åt i de olika landsdelarna :)

Haha, ja vissa dagar är för underbara :) Jo vi bor i Finland på Västkusten, superkul att få hänga med här i tråden fastän man inte kommer från Sverige :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
154 843
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 571
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
125 177
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 112
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar