Sv: 10rna del 5
Man lär sig nåt nytt varje dag. Tack Dobbis också för input! Trodde inte det var så högt! Dobbis, får man fråga hur mycket ni rider/aktiverar era treåringar?
Jag tyckte bara det kändes tidigt... Men så är jag också en glad amatör och nej, inte hoppryttare. Hoppilot är bokad sen länge till när det väl är dags. Jag känner inte alls att Kaptenen är i fas för hoppning än. Sen är han väl typ ett halvår efter iom hans skada i vintras och jag har inte bråttom. Jag vill att han ska kunna bära sig i alla gångarter under ryttare på ett mycket mer balanserat sätt än i dagsläget innan det är tal om några skutt.
Fibusen: Fiiiiiiin!
Han smälter verkligen in i alla färger, och jisses vilken härlig hage!! Som om man skulle bli annat än glad om man möttes sådär.
Kl
Nu blev jag lite nyfiken, jag kanske är mesig med Kaptenen? Hur mycket gör ni mer era treåringar allihopa? Sista tiden har det varit ungefär såhär för min grabb, nån dag kan ha blivit fel. De andra dagarna skrotar han bara i hagen.
Söndag: Tripp till ridhus, longering ca 10-15 min
Tisdag: Uteritt, 20 min uppsuttet
Fredag: Tömkörning ca 20 min
Söndag: Tripp till ridhus, tömkörning ca 20 min
Onsdag: Uteritt, 20 min uppsuttet
Fredag: Tömkörning ca 30 min
Söndag: Tripp till ridhus, första ridningen på bana ca 15 min
Gör jag för lite? För korta pass? För sällan? Jag är ju kvar i att han är min bebis...
Han känns mer som våren som treåring än hösten. Hans storebror var mycket mer framme vid den här tiden (och när jag tänker efter så hoppades han ju faktiskt in på hösten hos sin nya ägare
) men de där månaderna som vi tappade i våras gör väl sitt till såklart...