Sv: 10rna del 4
Delvis kl..
Det där med att transportera är klurigt, jag tror det är jag som säkerligen är nojig vid detta men jag vet ej?
När vi hämtade Miraz så gick hon på utan problem och stod fint hela vägen och gick ur fint.
Sen såg inte hon en transport mer förens nu i år, alltså 1 år senare och hon vill inte gå in nu utan stannar och luktar och kollar och tar något halvt steg på rampen sen är det inget mer.
Har inte försökt mer nu, utan jag provade två ggr och fick det dit. Ungefär som jag ville. Hade såklart önskat att hon stått kvar med BÄGGE fram åtminstone men jag nöjde mig.
Min 08:a hon var tvärtom, alltid gått rakt in ända sen hon var 3mån föl då hon lastades för första gången. Inga problem!
I våras likadant men strula med att gå in på väg hem från ridbanan, men gick in till slut.
Andra gången likadant men denna gången var det kaos på hemvägen för dom som red henne osv stressade på som fan och jag kunde inte alls slappna av och det slutade inte bra
Hemvägen så körde hon på som en idiot vilket jag påpekade flera ggr och min bäs där bak stampa och stampa (vilket hon ALDRIG gjort), och föraren kunde gasa för att hinna med rödljusen men fick flera ggr bromsa in hyfsat kraftig för att hinna stanna för att hon INTE hann åka...
Den gången lastade jag ur en blöt, skakig och väldigt rädd häst
Sa att dom inte var välkomna åter för att träna med min häst efter detta och sen dess har hon inte behövt gå i närheten av transporten mer än utanför stallet när man gått förbi så.
Provade för några veckor sedan att visa henne den och hon var på väg in faktiskt, men hejdade henne för jag tyckte att gå upp på rampen räckte just då.
Jag hoppas att nästa gång går bra, att hon går in utan problem osv...
Jag var helt förstörd efter den resan må jag lova, min stackars snutta!!
Oj, förlåt, jag travade iväg inte min mening.
Det jag menade är att jag är nog lite nojig efter det där... Jag vill inte att Miraz ska få någon fel uppfattning heller.