10 kg barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pysen

Jag vet att man inte ska jämföra sitt barn med andras,men gör man det ändå?Givetvis...:angel:
så nu har jag en liten undran,hur gammal var erat barn när han/hon passerade tiokilosgränsen?
 
Sv: 10 kg barn

min pojke är snart sju månader och på halvårsvägningen vägde han 8.5kg så jag väntar med spänning,min sambos kusin vägde tio kilo vid 9 veckor!!!men det var en tjockisunge:D
 
Sv: 10 kg barn

jo,men då är pappan väldigt stor,och mamman ammade VÄLDIGT mycket!:eek:

ja,ungefär som min då,jag kommer inte ihåg just hur mycket han vägde vid nio veckor,men kring det iaf...
 
Sv: 10 kg barn

Mina vägde 10300 och 10400 när de var prick 11 månader så de passerade kanske gränsen kring 10 månader. Vägde 2012 och 2044 när de föddes.
 
Sv: 10 kg barn

Vår kille vägde 9720 g på ettårskontrollen, efter det har vi inte vägt men strax efter det får man väl anta att han vägde 10 kg :)
 
Sv: 10 kg barn

vilka småisar det var när dom föddes!min vägde 4150 när han föddes...
 
Sv: 10 kg barn

Fredrik passerade just 10 kg på 10 mån kontrollen. Elin var nog runt året skulle jag tro.
Fredrik vägde 4780 g när han föddes och Elin 4260 g.
 
Sv: 10 kg barn

Emma gick spikrakt upp till 9,5 kg som 6 månaders sen började hon krypa ... som 12 månaders vägde hon 10kg och nu vid 16 mån väger hon 10,2 kg ...

Robin var nog 2 år innan han passerade 10 kg gränsen...
 
Sv: 10 kg barn

Den äldsta flickan vägde 10,1 kg på sin tvåårsdag...och den yngsta som nu är 16,5 månader har precis passerat 9 kg....så kanske vid 18 månader eller så???
 
Sv: 10 kg barn

Tja sonen som vägde 2660g som nyfödd var 2 år när han passera 10kg.
Dotter nr1 vägde 3415g nyfödd och var runt 2½ år när hon tog sig över 10kr, idag väger hon 12kg och är 3 år och 3 månader.
Yngsta dottern vägde 3086g som nyfödd och idag är hon 16½månad och väger 9½kg.
:love: :love: :love:
 
Sv: 10 kg barn

Jo, de var pyttesmå! Vi tappade bort dem när de låg i föräldrasängen:eek: :o . Men de var 6 veckor tidiga och dessutom två så de rymdes väl knappt... Nu ligger de dock just över normalkurvan så de har haft väldigt fina "kurvökning".
 
Sv: 10 kg barn

*kl*

Undrar om jag är "värst". Min dotter passerade 10 kg gränsen strax före sin tvåårsdag. Men hon var väl inte riktigt frisk mellan 1 och 2 års ålder kan man väl säga. Men utvecklingen före och efter operation var ju rätt så fantastisk. Vid 1 år och elva månader vägde hon 9,5 kg (en vecka efter operationen vägde hon 8,7 kg, det var en mager unge det). En månad efter operationen vägde hon 11 kg. Ljuvligt med sjukvård ibland....

Sonen är heller ingen stor krabat, räknar väl med att han kommer passera 10 kg strecket ungefär vid 14 mån.
 
Sv: 10 kg barn

Min dotter vägde 10 kg när hon var 13,5 månader. Förra månaden när vi var på 4-årskontroll vägde hon hela 19,4 kg! Inte konstigt att jag blir trött i armarna när jag bär henne en längre stund:crazy:
 
Sv: 10 kg barn

Sonen :love: vägde 4835 gr. när han föddes och vägde 10 kg när han var 9,5 månader
Dottern :love: vägde 2620 gr. (sex och en halv vecka för tidigt född) och vägde 10 kg när hon var 14 månader
 
Sv: 10 kg barn

*kl*

Sara vägde nyss 8770 g (8 mån) så jag antar att det dröjer lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 158
Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Kirre
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp