Jag ska ärligen säga att det i min värld är ett lyxproblem. Det finns andra sätt att lösa detta på, särskilt eftersom det är begränsat hur mycket kontanter det går att ta ut.
I relation till hur mycket som kommer med kontanter, tycker du verkligen det är värt att du kan betala en häst som du beskriver? Uppvägs det negativa av friheten att kunna betala hästen cash?
I det här fallet.
Hästen kostade två tusen kronor där den kom hem till mig.
Ja, jag tycker att två tusen kronor är lämpligt att betala med femhundralappar.
Antagligen tycker säljaren det också, utifrån att jag kan gladeligen hävda att jag inte skulle åkt flera mil för att kunna ordna med betalning av den typen av summor.
Ja, det finns andra sätt att lösa ägarbyte av två tusen kronor.
Men tycker du att det är rimligt att använda någon timmes tid till att köra hitan och ditan för att ordna det på krångligare sätt?
Ja, jag har förstått att kontanthanteringen används till att begå skattebrott och "penningtvätt".
Men majoriteten av kontanthanteringen handlar knappast om det.
Jag vill ha friheten att kunna köpa begagnade saker av andra människor på ett loppis eller liknande. Jag vill kunna köpa en billig häst för kontanter (jag vill inte heller hantera eller ha stora summor, men två tusen kronor är inte i sådan nivå att jag ser det som särskilt mycket pengar).
Så ja, jag tycker att bekvämligheten i att kunna handla för kontanter trots att en del personer handskas med kontanter på ett brottsligt sätt.
Precis som jag tycker att det är praktiskt att kunna köra bil, trots att det finns ett antal personer som väljer att köra bil på ett brottsligt sätt.