Sv: 09rnas tråd!
Idag är min häst värd EN MILJOOOON MINST!
Idag har vi varit iväg till ridhuset och ridit på stora utebanan och skuttat hinder för första gången!
Byggde upp två små kryss, det en på kanske 30 cm och det andra på kanske 40 cm.
Där stod även några andra hinder som mitt sällskap sänkte till "lydnads nivå" typ 40 cm.
Sen skrittade vi fram och efter ett par varv så tänkte jag att vi skulle skritta upp på banken och titta på den (eftersom den andra hästen hoppar den så tänkte jag att vi får draghjälp om det behövs) och han bara skrittade upp med spetsade ögon och tog ett skutt ner (jag satt på halvlånga tyglar, var tvärsäker på att han skulle stanna och titta ner iaf, aldrig suttit på en häst som inte ens tittat liiite) och så landar han i galopp och hoppar ner sista steget
Han tyckte det var jätte roligt!!
Sen travade vi runt lite så tänkte jag att han skulle få gå och titta på pulvermangraven också, det är en sån med grop och vatten längs ner, och där stod han och tittade en stund och vårt sällskap dingade sig och vågade inte över huvudtaget gå i närheten!
Så tar Savant sitt förnuft till fånga och hoppar över!
Sen fick han agera drag hjälp till den gamla hästen och visa hur man ska göra!
Sen blev det lite skritt och trav, skuttade över mini krysset ett par gånger, sen det "stora" och sen en mini oxer!
Han skötte sig så fantastiskt så det är inte sant!!
Efter det blev det en skritt tur i "skogen" runt ikring ridhuset och sen hem igen till lunchen!
Duktiga duktiga prinsen!!