09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

*KL*

Hoppade lite i tisdags, Ninni går från klarhet till klarhet inom hoppningen :D Är så stolt över tjejen :love: Hoppade lite hinder i följd och tillslut en bana på 9 hinder. Nu laddar vi inför tävling i morgon i Åstorp :)

Film:Lite Hoppning

.

Tack så mycket :D
Vi har inte bestämt oss än om det blir kvalitén (Plönninge) eller championatet men något av de blir det nog :) (mamma bestämmer :p)

Har varit och tävlat i Åstorp, andra tävlingen för Ninni
Debuterade 1,00 m med 4 fel :)
Hoppade även 0,90 m. Fick ett ner där med. Dock fick mamma inte kameran att fungera så blev ingen film på det :P

Film på 1,00 m : Åstorp 1,00

.

Kunde av nån anledning inte se tävlingsfilmen (mitt internet har tydligen en dålig dag). Men första filmen såg jättetrevlig ut och du rider väldigt trevligt och lotsar henne så fint! Klart att ni ska satsa mot championatet:). Tänkte dock på det-får fyraåringar verkligen starta två klasser/dag? Eller är det en gammal regel?

*kl*

Detta är vad Juno gör. Äter, rullar sig (grundligt) och busar lite. Tänkte sätta igång igen om en vecka.
559024_10200404243540568_1840888915_n.jpg

558891_10200404247860676_1246295492_n.jpg

...och ja, nu har bajsbergen i vinterhagen tinat fram. Ser ut som skit (höhö) och jag har hittills kört ut 10+ stora gödselkärror och det syns knappt...

Nu har jag och Nova satt igång lite smått igen :) Hon har vilat sen november och nu har hon gått på promenader och tömkörts i ungefär 1 månad (lite mer tror jag...) Hon har nu blivit riden 3 gånger, tredje gången idag och vi fokuserar på att få damen att inte paddla iväg i trav och knäppa av i nacken. Fick ta ner henne i tempo och till slut vart hon lugn, lite film från dagen:

http://www.youtube.com/watch?v=66XOb04ca-s&list=UUFH0NLdvkWjyAqx3wagAsXA&index=2

Duktiga ni är!

Fiorano, jo 4 åringar får starta två klasser per dag, jag har i alla fall inte hört om något annat och vet flera 4åringar som tävlar två klasser per dag. Det kanske är annorlunda inom dressyr?

kl

Tävlingen igår gick såå bra och jag är så nöjd med lillen!!
Det blev två andraplaceringar!!
Är mest nöjd med trailen

Andraplatsen i showmanshipen räknas egentligen inte, det var bara tre startande där en blev diskad dessutom. Men domaren berättade för mig att jag hade den bästa linjen längs konerna men att pållen inte stod still alls vid uppställningen är det som naturligtvis drar ned poängen.
Pålle KAN stå still. När han vill ;)

KL

Java börjar se mera ut som en häst nu :p
Pälsen bara flyger av när man drar rykt stenen. Positivt :)
Igår red jag trav delen i LC:1 programmet :) Det börjar närma sig tävlings debut nu. Tycker hon går väldigt bra nu. Hon är så positiv till arbete och tänker bara framåt hela tiden :) Helt underbart.

431898_10151426531393753_291847214_n.jpg

*kl*

Idag ska vi göra hopptränings debut!!:nailbiting:
Hela tävlings banan står uppe eftersom det har varit "öppen bana" nu i förmiddags på klubben:o

Så vi får väl se hur han reagerar ;)
Har ju bara hoppat uppsuttet två ggr några språng så vi är ju mest med för miljöträningens skull :)

Hoppas att någon kanske skulle kunna tänka sig att filma lite också ;)

Idag har vi tagit en långtur jag och min lilla tjockis! Det var super härligt och med sällskap för första gången sen hösten någon gång :)
Vi tog många fina galopper och han var SUPER pigg, även om jag tog en kort tur barbacka igår för att träna min balans på honom lite ;)
Märks att han gillar den nya sadeln också, inte alls lika bråkig längre, så då var de problemet löst. Han tar dessutom både höger och vänster galopp utan att ifråga sätta. Sedan så testade jag även att inte vara först med honom i slutet av turen. Visst matte var hemsk som tvingade honom till detta, men det har iaf blivit bättre sen sist. Nu gick det iaf att hålla honom där. :)

Sen nu ska han få vila två veckor eller kanske mer, eftersom han inte vilat så mkt nu.
Dessutom ser det ut som om han växer igen så kanske bäst att låta honom vila.
Men matte är mkt stolt över honom :')

*KL*
Min 09:a har inte gjort något direkt sen i höstas, pga att jag inte hinner med alla hästarna :crazy:
Men planen är att han snart ska sättas igång och ut och tävla några LB:1. Vi har kommit så långt att vi kan rida i alla gångarter, sidvärts i skritt och påbörjar bakdelsvändning. Eftersom han är så stor och växte den största delen sent, så har han behövt denna vilan.

Har varit och tävlat i Åstorp, andra tävlingen för Ninni
Debuterade 1,00 m med 4 fel :)
Hoppade även 0,90 m. Fick ett ner där med. Dock fick mamma inte kameran att fungera så blev ingen film på det :P

Film på 1,00 m : Åstorp 1,00

.

Ser väldigt trevligt och balanserat ut :)

När man ser en del andra videos här på unghästar som hoppar blir man mörkrädd hur dom flänger runt i obalans, ser fullkomligt livsfarligt ut :eek:

Blir så himla glad när man öppnar upp en sådan här trevlig film!! TACK!!!

Så fina alla hästar är!

Jag och Galishimo råkade halka in på en privat dressyrkurs hos en känd portugisisk dressyrtränare som äger Quinta da Fé i Portugal. Fråga mig inte hur det gick till. Någon hade avbokat, och arrangören erbjöd sig att låna pengar till mig för att få med oss. Och dom höll ju till i vårt ridhus. Det kändes dumt att tacka nej.

Så. Öh. Vi körde på i 45 minuter, inför dressyrtränaren. Helt sjukt vad vi fick jobba! Galishimo var helt amazing och kämpade på, med spetsade öron och glad uppsyn, från början till slut. Vi gjorde en massa olika övningar och jag höll på att bryta ihop över att ständigt bli puttad ut ur min komfort-zon :banghead:

Galishimo, som jag annars bara ridit i 15-20 minuter, och faktiskt bara travat sedan februari, var helt otrolig och travade hurtigt på i 45 minuter. Galishimo gick helhjärtat in för varje övning. Jag kände en enorm glädje och stolthet över honom.

"You have a very easy horse, but you need to work him hard with a lot of training. He has too much mental and physical energi, to be treated as a baby."

Obs, gammal bild. Den där sitsen fick jag ICKE behålla... :meh:

_DSC0126.JPG

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat