Sv: 09rnas tråd!
Haha ja visst är det roligt, men det kommer bli mkt roligare för mig nu när jag lärt min häst vad gå på volt är för något xD Har ju egentligen precis börjat longera honom, men han förstod efter två 15min pass så nu ska det nog gå bra att tömköra osv på volt också, super kul ^^
Håller helt med dig att det är roligare att börja med allt från marken, känns som om man får en annan kontakt med, enligt mig xD Jag jobbar ju så mkt med ledarskap och allt det där så älskar ju att se framstegen speciellt från marken, känns som om jag förstår hästen bättre på backen. hehe (A) Och som sagt vilka resultat det blir! Min som vart nykastrerad när jag började jobba honom fick muskler på bara 1-2mån faktiskt, fin ryggplatta och mer rumpmuskler på ett kick x) tror han har mycket hingsthormoner kvar så är nog därför x)
Är glad att min häst verkligen inte har några problem med framåt andan i ridningen xD Han har snarare svårare för att ta det lugnt i paddocken, tvärt om i skogen, där är han mer avslappnad, går finare, mjukare mer balanserad trav, super fin galopp. Så ska jobba med träningen i paddocken sen ^^
Ja han är väldigt lyhörd så, med tanke på mitt frihetsdressyrandet, men han lyssnar bra på bara säte också faktiskt, men de har nog med att göra vad jag lärt honom av vana, red mycket western förut och då rider man ju väldigt mkt med rumpan och ben, så de är en vane grej tror jag xD
Men låter som din kuse är jätte lyhörd ju! Och bilden du la upp förut tycker jag han ser lugn och trygg ut i det han gör, så små steg är ju aldrig fel enligt mig
Ska lägga upp en bild på mina bäbisar tsm sen när de hälsat på torsdag morgon så du får se hur söt den minste är